Bu çalışma yeni programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin matematik dersinin işleniş sürecinde takındıkları tutum ve davranışların demokratik değerlere ilişkin durumlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma yönteminde kullanılan desenlerden biri olan case study (durum çalışması) ile yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını orta Anadolu’da yer alan bir il merkezindeki iki ilköğretim okulunda görev yapan altı gönüllü öğretmenden oluşturmaktadır. Veriler, video kayıt tekniği ile elde edilmiş ve video kaydı çözümlemesi yapılarak raporlaştırılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular; öğretmenlerin matematik dersinin işlenişinde, cinsiyetler arasında eşitsiz bir yaklaşım sergiledikleri, buna karşın saygının bir ifadesi olarak isimleri ile hitap ettikleri görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |