Bu araştırmada, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının bağıl değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel yöntemle yürütülmüştür. Araştırma verileri dokümanlar ve görüşmeler aracılığı ile toplanmıştır. Analiz aşamasında N Vivo 7 nitel veri analiz programından yaralanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Fırat Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde okuyan on öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adayları bağıl değerlendirmeyi adaletsiz olması, belirsiz ve karmaşık yapısı, gibi nedenlerle eleştirmektedirler. Ancak, öğretim üyeleri ve sınav sorularından kaynaklanan aksaklıkları gidermesi açısından bağıl değerlendirme olumlu olarak algılanmaktadır. Çeşitli seminer ve toplantılar yoluyla bağıl sistem hakkında öğretmen adayları bilgilendirilmedir.
Mutlak Değerlendirme Sınıf Öğretmeni Öğretmen Adayı Bağıl Değerlendirme Not Verme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |