Bu araştırmada ilköğretim okulu müdürlerinin mevzuatta belirtilen görevlere ilişkin öz-yeterlilik düzeylerini saptanmıştır. Tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Ordu ili sınırlarından görev yapmakta olan 180 kamu ilköğretim okulu müdürü oluşturmuştur. Veriler araştırma kapsamında geliştirilen Mevzuat Görevleri Öz-Yeterlilik Ölçeği aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmada verilerin çözümlenmesinde t-testi, Kruskal Wallis-H testi ve Many Whitney-U testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular okul müdürlerinin mevzuat görevleri öz-yeterlilik düzeylerinin yüksek olduğunu ve özellikle kıdem arttıkça öz-yeterlilik düzeylerinin arttığını göstermiştir. Araştırmada elde edilen bulgular literatüre dayalı olarak tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |