Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 673 - 681, 01.02.2011

Öz

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 673 - 681, 01.02.2011

Öz

Çalışmamızda, öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini algılama düzeyleri incelenmiştir. Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Resim, Müzik, Okulöncesi, Fen Bilgisi, İngilizce, Türkçe, Sosyal bilgiler ve Sınıf öğretmenliği programına devam eden son sınıf öğrencilerinden 483 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bilgi toplama formu ve problem çözme envanteri kullanılmıştır. Veri analizleri için spss/Windows kullanılmıştır. Gruplar arası farklılığı belirlemek için t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini algılama düzeyleri cinsiyete, mezun oldukları lise türüne ve ana-baba tutumlarına göre farklılık göstermemektedir. Ancak, lisans düzeyinde devam ettikleri öğretmenlik programlarına göre ise farklılık göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İzzet Görgen Bu kişi benim

Sabahattin Deniz Bu kişi benim

Ayten Kırıs Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Görgen, İ., Deniz, S., & Kırıs, A. (2011). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 673-681.
AMA Görgen İ, Deniz S, Kırıs A. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):673-681.
Chicago Görgen, İzzet, Sabahattin Deniz, ve Ayten Kırıs. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 673-81.
EndNote Görgen İ, Deniz S, Kırıs A (01 Şubat 2011) EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 673–681.
IEEE İ. Görgen, S. Deniz, ve A. Kırıs, “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 673–681, 2011.
ISNAD Görgen, İzzet vd. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 673-681.
JAMA Görgen İ, Deniz S, Kırıs A. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:673–681.
MLA Görgen, İzzet vd. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 673-81.
Vancouver Görgen İ, Deniz S, Kırıs A. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):673-81.