Öğrenmeye ilişkin çeşitli teoriler, öğrenmenin nasıl oluştuğu ve öğrenmenin etkili bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için yapılması gerekenleri çeşitli biçimlerde açıklamaktadır. Bu araştırmada, resmi ve özel ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin öğrenmeye ilişkin tutumlarında bir farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada betimsel yöntem kullanıldığında örneklemi oluşturan öğrencilerin, Kara (2010) tarafından geliştirilen, geçerliği ve güvenirliği yapılmış “Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği”ne verdikleri yanıtlar SPSS 15.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Yapılan bu değerlendirmelerin sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin etkili bir öğrenmeyi gerçekleştirebilmeleri için birkaç öneri sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |