Öz
Bu çalışmada, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına katılan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tezsiz yüksek lisans öğrencileriyle nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. İçerik analizi yapılan bu araştırmanın verileri Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından yürütülen Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Felsefe Grubu Öğretmenliği, Tarih Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği ve Coğrafya Öğretmenliği bölümlerinde eğitim gören öğrencilerle yapılan görüşmelerin analizinden elde edilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda, öğrencilerin bu programa katılma amaçlarının iş garantisi ve devlet güvencesine sahip, rahat, kolay ve çevre tarafından arzu edilen, kendi istekleri dışında da olsa bir fırsat olarak gördükleri öğretmenlik mesleğine yönelmek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.