Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1421 - 1438, 01.05.2010

Öz

TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1421 - 1438, 01.05.2010

Öz

Çalışmada, PISA 2006 öğrenci anketinin bir bölümü olan öğrencilerin okullarda fen dersleri konularını öğrenirken hangi durumlarla ne sıklıkla karşılaştıklarına ilişkin verdikleri yanıtlar göz önüne alınarak Türkiye’deki fen öğretmenlerinin derslerinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını ne ölçüde kullandıkları değerlendirilmeye çalışılmıştır. 14 maddeden oluşan anket verileri yüzde ve frekans dağılımları incelenerek değerlendirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda fen öğretmenlerinin, öğrencilere deneyler yaptırmada, deney tasarlamalarına olanak vermede, öğrencilerin fen derslerindeki konularla günlük hayat arasında bağlantı kurmaları gibi konularda bazı eksiklikleri olduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ali Günay Balım Bu kişi benim

Huriye Deniş Çeliker Bu kişi benim

Didem İnel Bu kişi benim

Ertug Evrekli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Balım, A. G., Çeliker, H. . D., İnel, D., Evrekli, E. (2010). TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences, 5(4), 1421-1438.
AMA Balım AG, Çeliker HD, İnel D, Evrekli E. TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1421-1438.
Chicago Balım, Ali Günay, Huriye Deniş Çeliker, Didem İnel, ve Ertug Evrekli. “TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1421-38.
EndNote Balım AG, Çeliker HD, İnel D, Evrekli E (01 Mayıs 2010) TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences 5 4 1421–1438.
IEEE A. G. Balım, H. . D. Çeliker, D. İnel, ve E. Evrekli, “TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1421–1438, 2010.
ISNAD Balım, Ali Günay vd. “TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1421-1438.
JAMA Balım AG, Çeliker HD, İnel D, Evrekli E. TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. NWSA. 2010;5:1421–1438.
MLA Balım, Ali Günay vd. “TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1421-38.
Vancouver Balım AG, Çeliker HD, İnel D, Evrekli E. TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. NWSA. 2010;5(4):1421-38.