Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1583 - 1594, 01.05.2010

Öz

ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1583 - 1594, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmada; Ortaöğretim 9. sınıf coğrafya dersinde Çoklu Zeka Kuramı destekli öğretiminin öğrencilerin tutum ve kalıcılığı üzerine olan etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma deneme modelinde bir araştırmadır. Çoklu Zeka Destekli Coğrafya Öğretimi ve geleneksel Coğrafya öğretiminin öğrencilerin tutuma olan etkisini test etmek için kontrollü Ön test–Son test deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin Coğrafya dersine karşı uygulama öncesi ve sonrası düşüncelerini ölçmek amacıyla “Coğrafya Dersi Tutum Ölçeği” geliştirilmiştir. Denel işlemin bitiminden üç hafta sonra deney ve kontrol grubu öğrencilerine tutum ölçeği tekrar uygulanarak çoklu zeka destekli uygulamarın öğrencilerde tutum yönünden kalıcılığa ne gibi etki sağladığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Coğrafya I dersi “Atmosfer ve İklim” ünitesi öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramı uygulamalarının öğrencilerin derse yönelik tutumları ve kalıcılığı açısından etkili olduğu görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Abdulkadir Uzunöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uzunöz, A. (2010). ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences, 5(4), 1583-1594.
AMA Uzunöz A. ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1583-1594.
Chicago Uzunöz, Abdulkadir. “ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1583-94.
EndNote Uzunöz A (01 Mayıs 2010) ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences 5 4 1583–1594.
IEEE A. Uzunöz, “ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1583–1594, 2010.
ISNAD Uzunöz, Abdulkadir. “ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1583-1594.
JAMA Uzunöz A. ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. NWSA. 2010;5:1583–1594.
MLA Uzunöz, Abdulkadir. “ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1583-94.
Vancouver Uzunöz A. ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. NWSA. 2010;5(4):1583-94.