Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1690 - 1700, 01.05.2010

Öz

OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1690 - 1700, 01.05.2010

Öz

Araştırma, okuma bozukluğu olan bir ilköğretim beşinci sınıf öğrencisinin bu güçlüğünün giderilmesi için bireyselleştirilmiş okuma programı hazırlanıp uygulanmasını ve sonuçların değerlendirilmesini içermektedir. Öncelikle disleksik öğrencilerin özellikleri ve okuma becerisinin kazanılmasında etkili olan süreçler incelenerek teorik bir çerçeve oluşturulmuştur. Oluşturulan bu teorik çerçeve ve araştırmaya konu olan öğrencinin okuma becerileri dikkate alınarak bir program geliştirilmiştir. On iki haftalık bir süreyi kapsayan program iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ses, hece ve kelime öğretimi üzerinde durulmuş; ikinci bölümde ise sesli okumada akıcılığın geliştirilmesine odaklanılmıştır. Çalışmalar hafta içi 4 gün 1’er saatlik oturumlar şeklinde yürütülmüştür. Sonuçta, programın başarılı olduğu, öğrencinin okuma ve yazma becerisinin önemli ölçüde geliştiği görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hayati Akyol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akyol, H. (2010). OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Education Sciences, 5(4), 1690-1700.
AMA Akyol H. OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1690-1700.
Chicago Akyol, Hayati. “OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1690-1700.
EndNote Akyol H (01 Mayıs 2010) OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Education Sciences 5 4 1690–1700.
IEEE H. Akyol, “OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1690–1700, 2010.
ISNAD Akyol, Hayati. “OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1690-1700.
JAMA Akyol H. OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. NWSA. 2010;5:1690–1700.
MLA Akyol, Hayati. “OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1690-0.
Vancouver Akyol H. OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. NWSA. 2010;5(4):1690-70.