Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin seçilmiş kişisel yönelimlerini diğer öğretmen kümeleri ile karşılaştırmaktır. Kişisel yönelimler sekiz alt boyutu kapsamaktadır: Çalışkanlık, Sokulganlık, Bilimsellik, İyimserlik, Bağdaştırma, Yaratıcılık, Sezgisellik, Sorgulama. Çalışkanlık ve Sokulganlık boyutları genel kişilik kuramlarına, diğerleri ise Edward de Bono’nun 6 Şapkalı Düşünme Tekniği’ne dayanılarak geliştirilmiştir. Maddeler çeviri ya da uyarlama değildir. Sözü edilen 8 eğilim Baykal tarafından geliştirilen Kişisel Yönelim Bildirimi (KYB) başlıklı bir ölçekle internet ortamında ölçülmüştür. Çalışmanın katılıcımları İstanbul’da bir özel öğretim kurumuna başvuran 2018 öğretmendir. Elde edilen verilerden değişik alanlardaki öğretmen profilleri çıkarılmış, sınıf öğretmenlerinin sezgisel eğilimlerinin diğer eğilimlerden yüksek çıktığı görülmüştür.
Kişilik Düşünme Teknikleri Öğretmen Nitelikleri Sınıf Öğretmeni Eğilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |