Bu çalışmanın amacı, kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Çalışmanın verileri Kırşehir iline bağlı yerleşim yerleri ile (köy ve kasabalar) Akçakent, Akpınar, Boztepe, Çiçekdağı, Kaman ve Mucur ilçelerine bağlı yerleşim yerlerinde görev yapan 122 sınıf öğretmeninden araştırmacı tarafından geliştirilen “İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Ölçeği” ile elde edilmiştir. Ayrıca ölçeğin sonunda öğretmenlerin ilk okuma ve yazı öğretimindeki yöntem tercihleri ile ilgili iki adet açık uçlu soru bulunmaktadır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programından yararlanılmış ve yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde; meslekî gelişimlerinden kaynaklanan, müfredat programından kaynaklanan çalıştıkları okulların fizikî şartlarından kaynaklanan ve eğitimin paydaşlarından kaynaklanan (öğrencilerden, velilerden, okul idaresinden, öğretmenden) problemlerle karşılaştıkları saptanmıştır.
İlk Okuma ve Yazma Ses Temelli Cümle Yöntemi Kırsal Yerleşim Yeri İlköğretim Okuma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |