Bu araştırma, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma başlangıcında konu ile ilgili kaynaklar incelenmiş ve bir araştırma projesi hazırlanmıştır. Veri toplama aracı olarak, Matematik Öğretimi yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma Kocaeli ili, il merkezi, ilçe ve köylerindeki ilköğretim okullarında görevli, gönüllülük esasına dayalı olarak, 150 sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda; sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanında yeterli düzeyde olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlik düzeyleri ile yaş, cinsiyet, öğrenim durumu, üniversiteden mezun olunan fakülte ve bölüm değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Buna karşılık Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlilik düzeyleri ile görev yaptığı kurumun yerleşim yeri, meslekte çalışma süresi, mezun olduğu lisenin türü ve son olarak mezun olduğu lisenin alanı değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.
Matematik Öğretimi Sınıf Öğretmeni İlköğretim Matematik Yeterlilik Öğretmen Özellikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |