Bu çalışmada öğretmen adaylarının dil öğrenim sitelerine yönelik çözümlemelerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 30 öğretmen adayı katılmıştır. Adaylar dil öğrenim sitelerinin çözümlemelerini Kartal (2004) tarafından alanyazında kullanılan ölçütlerden hareketle geliştirilen değerlendirme formuna göre gerçekleştirmiştir. Bulgular, sitelerde işlenen dokümanların sıklıkla görüntü-ses-metin ve resim-ses-metin üçlüsü olmak üzere iki türde olduğunu; sitelerin büyük bir kısmının dernek veya özel kuruluşlar tarafından tasarlandığını ve sık sık güncellendiğini; önemli bir bölümünün öğrenenin sözcüksel, dilbilgisel, sesletimsel ve kültürel yönden gelişimini amaçladığını; biri dışında sitelerin tamamının sözlü anlama, yazılı anlama ve yazılı anlatım gibi öğrenenin dilsel becerilerini geliştirmeye yönelik olduğunu ortaya koymaktadır. Diğer yandan sesletim bakımından yeterli olmamaları, büyük çoğunlukla site haritası içermemeleri, içerenlerin ise işlevsel olmaması çözümlenen sitelerin sınırlılıkları olarak belirtilmiştir.
Bireysel Öğrenme Dil Öğrenim Siteleri Site Analizi Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |