Bu çalışmanın amacı, 2005 yılında hazırlanan ilköğretim birinci kademe Matematik Öğretim Programı ile ilgili değişiklikler hakkında yapılan değerlendirmeleri sorun temaları başlıkları altında toplamak, hangi sorunlara daha çok değinildiğini belirlemek ve bundan sonraki araştırmalar için araştırmacılara önerilerde bulunmaktır. 2005 yılında hazırlanan Matematik Öğretim Programı ile ilgili değerlendirmelerde bir konsensüs olup olmadığının araştırıldığı bu çalışma bundan sonraki araştırmalar için, hangi alanlarda eksiklikler olduğu hakkında fikir vermesi bakımından basamak niteliği taşımaktadır. Çalışmada ilköğretim birinci kademe matematik öğretim programının öğeleri, sınıf yönetimini etkileyen değişkenler ve öğretim materyalleri hakkında yapılan değerlendirmelerin yanı sıra geliştirilen öneriler de derlenmiş olup derleme işlemi için literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. Yapılan derleme ile bazı sorun başlıklarında ortak görüşlerin olduğu görülmüştür. Bu sorun başlıklarının programda yeniden ele alınması ve düzeltilmesi gerektiği belirtilerek önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, yapılacak yeni çalışmalara basamak teşkil edecek nitelikte olup, ilköğretim birinci kademe matematik öğretim programlarının gelişimine katkı getireceği umulmaktadır.
2005 Ortaöğretim Programı İlköğretim Birinci Kademe Matematik Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |