Bu çalışmanın amacı, Grasha-Reichmann Öğrenme Stili Ölçeği (GRSLSS-1974) ve Grasha-Reichmann Öğretme Stili Ölçeklerinin (GRTSS-1994) Türkçe’ye uyarlanarak, yükseköğretim öğrencilerine ve öğretim elemanlarına uygulanabilir nitelikte olduğunu göstermektir. Bu çalışmada GRSLSS ölçeği 440 kişilik bir örneklem grubuna, GRTSS ölçeği ise 241 kişilik bir örneklem grubuna uygulanmıştır. GRSLSS ölçeğinin gerçek uygulama sonucunda dil geçerliliğindeki korelasyonu .62 güvenirlik katsayısı .802, GRTSS ölçeğinin gerçek uygulama sonucunda dil geçerliliğindeki korelasyonu .80 güvenirlik katsayısı .875 olarak belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre ölçekler, Türkiye’deki örneklem gruplarında kullanılabilir niteliktedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |