Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarının sınıf öğretmenliğine yönelik algılarını belirlemektir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış nitelikte beş açık uçlu sorudan oluşan anket formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini daha çok “Kutsal bir meslek” olarak gördükleri; öğretmenlik mesleğini de daha çok “Mesleğe ilgi duyma/kendine uygun bulma/hayalindeki meslek olma” ve “ÖSS’den istediği puanı alamadığı” için seçtiklerini belirtmektedirler. Öğretmen adayları sınıf öğretmenliğini ise en çok “İlköğretimde ilk bilgi ve becerilerin kazandırıldığı, çocuğun yaşamında iz bırakan ve çocuğu yaşama hazırlayan önemli bir meslek” olduğunu; sınıf öğretmenliğini daha çok “Mesleğe duyulan ilgi”, “ÖSS puanı” ve “Çocuk sevgisi” nedeniyle seçtiklerini belirtmektedirler.
Sınıf Öğretmenliği Öğretmenlik Mesleği Öğretmen Eğitimi Öğretmen Adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |