Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2178 - 21197, 01.05.2010

Öz

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 2178 - 21197, 01.05.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarının sınıf öğretmenliğine yönelik algılarını belirlemektir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış nitelikte beş açık uçlu sorudan oluşan anket formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini daha çok “Kutsal bir meslek” olarak gördükleri; öğretmenlik mesleğini de daha çok “Mesleğe ilgi duyma/kendine uygun bulma/hayalindeki meslek olma” ve “ÖSS’den istediği puanı alamadığı” için seçtiklerini belirtmektedirler. Öğretmen adayları sınıf öğretmenliğini ise en çok “İlköğretimde ilk bilgi ve becerilerin kazandırıldığı, çocuğun yaşamında iz bırakan ve çocuğu yaşama hazırlayan önemli bir meslek” olduğunu; sınıf öğretmenliğini daha çok “Mesleğe duyulan ilgi”, “ÖSS puanı” ve “Çocuk sevgisi” nedeniyle seçtiklerini belirtmektedirler. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Gültekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gültekin, M. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI. Education Sciences, 5(4), 2178-21197.
AMA Gültekin M. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI. NWSA. Mayıs 2010;5(4):2178-21197.
Chicago Gültekin, Mehmet. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 2178-21197.
EndNote Gültekin M (01 Mayıs 2010) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI. Education Sciences 5 4 2178–21197.
IEEE M. Gültekin, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 2178–21197, 2010.
ISNAD Gültekin, Mehmet. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 2178-21197.
JAMA Gültekin M. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI. NWSA. 2010;5:2178–21197.
MLA Gültekin, Mehmet. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 2178-21197.
Vancouver Gültekin M. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE YÖNELİK ALGILARI. NWSA. 2010;5(4):2178-21197.