Bu araştırmanın amacı, ilk yetişkinlik çağındaki bireylerin benlik ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Alt problemler olarak öğrencilerin benlik saygıları hakkında bilgi toplanması, öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüme karşı tutumları, öğrencilerin benlik saygıları ile sahip olacakları mesleğe karşı duydukları saygı arasında fark olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Selçuk Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 18-28 yaş arası 106’ sı kız 587’ si erkek olmak üzere toplam 693 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma sonucunda öğrenim gören öğrencilerin benlik ve mesleki benlik saygıları cinsiyet, yaş, sınıf ve bölüm değişkenlerine göre incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |