Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin bilgi toplumu eğitimi konusundaki tutumlarını belirlemek amacı ile bu araştırma yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, oranlı örnekleme yolu ile, 2009-2010, eğitim-öğretim yılı birinci döneminde, “Hasan Varol, Derme, Vakıfbank, Yahya Kemal Beyatlı, Turgut Özal, Gazi, Hayrettin Sönmezay, Atatürk, Hidayet, Öğretmen” ilköğretim okullarında 5.,6.,7.,8., sınıflarda derse giren sınıf ve branş öğretmenlerinden seçilmiş 136 kişiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırıcılar tarafından geliştirilmiş, faktör analizi, güvenirlilik ve geçerlilik çalışması yapılmış 24 maddelik ‘’Bilgi Toplumu Eğitimi Tutum Ölçeği’’ kullanılmıştır. Ölçeğin iç güvenirlik katsayısı, 0,85 olarak saptanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ‘’Bilgi Toplumu Eğitimine’' karşı tutumlarının, öğretmenlerin cinsiyetlerine, branşlarına, mesleki kıdemlerine ve görev yaptıkları okulun öğrencilerinin sosyal tabakalarına göre farklılaşmanın olmadığı saptanırken, öğretmenlerin yaş ve mezun oldukları okul türlerine göre farklılaşmanın olduğu görülmüştür. Bu farklılaşmayı daha çok, 20–30 yaş aralığında bulunan öğretmenler oluştururken, öğretmenlerin mezun oldukları okullar ile ‘’Bilgi Toplumu Eğitimine karşı tutumları arasındaki anlamlı farklılaşmayı birinci sırada, Veteriner, Hukuk, ikinci sırada ‘’Eğitim Fakültesi, üçüncü sırada ‘’Fen Edebiyat Fakültesi, dördüncü sırada ‘’Eğitim Yüksek Okulu’,’ ‘’beşinci sırada ‘’Eğitim Enstitüsü’’, altıncı sırada ‘’Öğretmen Okulu’’ mezunu olan öğretmenler oluşturmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |