Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin ayrışma-bireyleşme düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışmada Ergen Ayrışma-Bireyleşme Ölçeği kullanılmıştır. Ergen Ayrışma-Bireyleşme Ölçeği’nin ayrılık kaygısı, sağlıklı ayrışma, bakım veren kişiye bağlanma, akrana bağlanma, aynalamayı yaşama ve reddedilme beklentisi alt ölçek puanları cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken; kısıtlanma kaygısı, öğretmene bağlanma ve bağlılığı inkâr alt ölçek puanlarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Ergen Ayrışma-Bireyleşme Ölçeği’nin kısıtlanma kaygısı ve bakım veren kişiye bağlanma alt ölçek puanları sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterirken; ayrılık kaygısı, akrana bağlanma, öğretmene bağlanma, aynalamayı yaşama, bağlılığı inkâr, reddedilme beklentisi ve sağlıklı ayrışma alt ölçek puanlarının sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Ayrışma-Bireyleşme Üniversite Öğrencisi Cinsiyet Sınıf Düzeyi Ana-Baba Tutumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |