Araştırmanın amacı, “Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesi üniversitelerinde okuyan öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri”ni belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki üniversitelerin eğitim fakültelerinde okuyan dördüncü sınıf öğretmen adaylarıdır. Örneklem ise, Ağrı İbrahim Çeçen, Erzincan, Fırat, İnönü ve Kafkas Üniversiteleri’ne bağlı eğitim fakültelerine devam eden 1086 dördüncü sınıf öğrencisidir. Veriler, “Eleştirel Düşünme Eğilimi ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada, eleştirel düşünmenin analitiklik, açık fikirlilik, meraklılık ve kendine güven alt boyutlarında yüksek, doğruyu arama ve sistematiklik boyutlarında düşük puanlar alınmıştır. Öğrencilere düşük alt boyutlara dönük etkinlikler yaptırılmalıdır.
Eleştirel Düşünme Öğretmen Adayı Doğu Anadolu Bölgesi Üniversite Eğitim Fakültesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |