Bu çalışmada, “ilköğretim okulu öğretmenlerinin yaşam çatışması yaşama düzeyleri, stresle başa çıkma stillerinden etkilenmektedir” şeklinde oluşturulan teorik bir modele ilişkin var olan nedensel durum açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma nedensel bir desende tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, İstanbul ili Ataşehir ilçesindeki ilköğretim okullarında görevli 2447 öğretmen oluşturuldu. Örneklem, küme örnekleme yöntemiyle belirlenen 334 katılımcıdan oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen veriler, Pearson çarpım momentler korelâsyonu, çoklu doğrusal regresyon ve yapısal eşitlik modeli yardımıyla çözümlenmiştir. Değişkenler arası ilişkiler, birbirine bağımlı sebepler sistemini yansıtabilen Path diyagramı kullanılarak açıklanmıştır. Sonuçlar stresle pozitif olarak başa çıkan öğretmenlerin yaşam çatışması yaşama düzeylerinin daha düşük seviyede olduğunu göstermiştir. Araştırma bulguları, literatüre dayalı olarak tartışılmıştır.
Stres Başa Çıkma Yaşam Çatışması Yapısal Eşitlik Modeli İlköğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |