Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1316 - 1327, 01.04.2010

Öz

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1316 - 1327, 01.04.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği programında okutulmakta olan Genel Fizik dersine uygun olarak hazırlanmış geleneksel öğretim metotlarından uzak farklı bir öğretim modelini tanıtmaktır. Oluşturulan modelin temelinde iki dünya kuramsal çerçevesi bulunmaktadır. Buna doğrultuda hazırlanan etkinlikler geleneksel fizik derslerinden farklı olarak günlük hayatta karşılaşılan obje, olgu ve olayları belirten “Obje-olaylar” dünyası ile fizikte bilim insanı tarafından yapılandırılan kavram, model ve kuramları belirten “Model-kuramlar” dünyası arasındaki koordinasyona vurgu yapmaktadır. Yapılan bu model önerisinin sınıf öğretmeni adaylarının Genel Fizik dersini anlamlı bir şekilde öğrenmelerini; Fen Bilimleri ile ilgili alacakları derslere hazırlanmalarını ve bu derslere farkındalık katmalarını; meslek hayatları süresince 4. ve 5. sınıfta verecekleri Fen ve Teknoloji dersinde fen ve teknoloji programı vizyonuna uygun fen ve teknoloji okuryazarı bireyler yetiştirmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ahmet Yavuz Bu kişi benim

H. Hilal Fide Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yavuz, A., & Fide, H. H. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ. Education Sciences, 5(3), 1316-1327.
AMA Yavuz A, Fide HH. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ. NWSA. Nisan 2010;5(3):1316-1327.
Chicago Yavuz, Ahmet, ve H. Hilal Fide. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 1316-27.
EndNote Yavuz A, Fide HH (01 Nisan 2010) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ. Education Sciences 5 3 1316–1327.
IEEE A. Yavuz ve H. H. Fide, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 1316–1327, 2010.
ISNAD Yavuz, Ahmet - Fide, H. Hilal. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 1316-1327.
JAMA Yavuz A, Fide HH. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ. NWSA. 2010;5:1316–1327.
MLA Yavuz, Ahmet ve H. Hilal Fide. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 1316-27.
Vancouver Yavuz A, Fide HH. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ GENEL FİZİK DERSİNE FARKLI BİR YAKLAŞIM: İKİ DÜNYA KURAMSAL ÇERÇEVESİ. NWSA. 2010;5(3):1316-27.