Sürekli değişen çevresel koşullar, örgütleri planlı bir değişime ve gelişmeye zorlamaktadır. İlköğretim okullarında; paylaşımcı ve iş birliğine dayılı bir yönetim anlayışıyla, eğitim ve öğretimin niteliğini artırmak, okulun fizikî ve insan kaynaklarını geliştirmek, öğrenci merkezli eğitim yapmak, eğitimde plânlı ve sürekli gelişim amacıyla "Okul Gelişim Yönetim Ekibi (OGYE)"nin oluşturulması yasal bir zorunluluktur. Bu çalışma OGYE konusunda öğretmen ve yönetici algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada tarama türü bir yöntem kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcılar OGYE çalışmalarını yüksek derecede benimserlerken, bütçe ve denetim boyutlarının gerçekleştirilmesine orta derecede katılmaktadırlar. Hizmetiçi eğitime katılmış olma, katılımcıların OGYE çalışmalarının değerlendirilmesine olumlu yönde anlamlı farklılık oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |