Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 210 - 227, 01.02.2010

Öz

ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 210 - 227, 01.02.2010

Öz

Çalışma yaprakları kullanılarak soyut olan atom konusunun öğrenci başarısı üzerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Uygulanan yöntem içerisinde başarı testi ve yapılandırılmamış gözlem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir ilköğretim okulunun 7. Sınıfında okuyan 37 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada yer alan deney grubunda dersler hazırlanan çalışma yapraklarıyla birlikte yürütülürken, kontrol grubunda geleneksel yönteme göre aynı ders öğretmeni tarafından dersler işlenmiştir. Verilerin analizinde t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda deney grubu öğrencilerinin başarılarının kontrol grubuna göre daha iyi olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin anlamakta güçlük çektiği soyut kavramların verilmesi sırasında çalışma yapraklarının kullanılması faydalı olmaktadır. Böylece, bilgiler daha uzun süreli akılda kalabilmektedir. Dolayısıyla, bu tür öğretim teknolojilerinin kullanılması önerilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Nurhan Dede Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dede, N. (2010). ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences, 5(1), 210-227.
AMA Dede N. ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. NWSA. Şubat 2010;5(1):210-227.
Chicago Dede, Nurhan. “ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 5, sy. 1 (Şubat 2010): 210-27.
EndNote Dede N (01 Şubat 2010) ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences 5 1 210–227.
IEEE N. Dede, “ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”, NWSA, c. 5, sy. 1, ss. 210–227, 2010.
ISNAD Dede, Nurhan. “ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 5/1 (Şubat 2010), 210-227.
JAMA Dede N. ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. NWSA. 2010;5:210–227.
MLA Dede, Nurhan. “ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 1, 2010, ss. 210-27.
Vancouver Dede N. ATOM KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ÇALIŞMA YAPRAKLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. NWSA. 2010;5(1):210-27.