BibTex RIS Kaynak Göster

YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZYETERLİK ÖLÇEĞİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 34 - 43, 01.02.2009

Öz

Öğretmen adayları öğretimde kullanacakları çeşitli yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olmalarına rağmen, gelecekte derslerinde bu yöntem ve teknikleri uygulamaları için öz yeterliliklerinin yüksek olması gerektiği düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmacılar tarafından öğretmen ve öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik inançlarını belirlemek amacıyla ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırma sonunda geliştirilen

THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 34 - 43, 01.02.2009

Öz

It is thought that the student teachers' self efficacy beliefs are required to be high in order to use in their future lessons, although they have knowledge about vary learning methods and techniques using in education. That's why, the scale was improved by researchers aiming at determining the teachers and student teachers self efficacy beliefs towards the using of creative drama method. The scale improved has been done the reliability and validity. At the result of the study, it was found that the validity and reliability (á=0.96) of the scale was high.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Bilge Can Bu kişi benim

Berna CANTÜRK Günhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Can, B., & Günhan, B. . C. (2009). THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD. Education Sciences, 4(1), 34-43. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Can B, Günhan BC. THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD. NWSA. Şubat 2009;4(1):34-43. doi:10.12739/10.12739
Chicago Can, Bilge, ve Berna CANTÜRK Günhan. “THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD”. Education Sciences 4, sy. 1 (Şubat 2009): 34-43. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Can B, Günhan BC (01 Şubat 2009) THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD. Education Sciences 4 1 34–43.
IEEE B. Can ve B. . C. Günhan, “THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD”, NWSA, c. 4, sy. 1, ss. 34–43, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Can, Bilge - Günhan, Berna CANTÜRK. “THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD”. Education Sciences 4/1 (Şubat 2009), 34-43. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Can B, Günhan BC. THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD. NWSA. 2009;4:34–43.
MLA Can, Bilge ve Berna CANTÜRK Günhan. “THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD”. Education Sciences, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 34-43, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Can B, Günhan BC. THE SELF EFFICACY BELIEFS SCALE TOWARDS THE USING OF CREATIVE DRAMA METHOD. NWSA. 2009;4(1):34-43.