Öğretmen adayları öğretimde kullanacakları çeşitli yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olmalarına rağmen, gelecekte derslerinde bu yöntem ve teknikleri uygulamaları için öz yeterliliklerinin yüksek olması gerektiği düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmacılar tarafından öğretmen ve öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik inançlarını belirlemek amacıyla ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırma sonunda geliştirilen
Yaratıcı Drama Öz-Yeterlik İnancı Öğretmen EğitiMİ EĞİTİM ÇALIŞMA GURUBU
It is thought that the student teachers' self efficacy beliefs are required to be high in order to use in their future lessons, although they have knowledge about vary learning methods and techniques using in education. That's why, the scale was improved by researchers aiming at determining the teachers and student teachers self efficacy beliefs towards the using of creative drama method. The scale improved has been done the reliability and validity. At the result of the study, it was found that the validity and reliability (á=0.96) of the scale was high.
CREATIVE DRAMA SELF EFFICACY TEACHER EDUCATION EDUCATION Work Group
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1 |