BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHER CANDIDATES' COMPUTER SELF EFFICACY LEVELS FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 185 - 196, 01.02.2009

Öz

In order to improve the existing education faculties' programmes and help to train more qualified teachers, this study aims at investigating the beliefs of computer self-efficacy levels of teacher candidates with different experiences. In this study, the computer self-efficacy belief levels of 296 teacher candidates enrolled in 3 different universities has been investigated. For data collection, an instrument consisting of two sections was used. The first section consists of questions regarding the participants' personal information, computer access opportunities, experience and frequency of use. The findings suggest that teacher candidates' beliefs about their own computer self-efficacy is at an intermediate level. While teacher candidates beliefs about their computer self-efficacy does not differ with respect to gender, it does differ with respect to their study area, computer and internet access opportunities, and frequency of computer and internet use.

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 185 - 196, 01.02.2009

Öz

Eğitim fakültelerinin programlarının iyileştirilmesi daha kaliteli öğretmenlerin yetiştirilmesi çalışmalarına destek sağlamak amacıyla, bu çalışmada farklı deneyimlere sahip olan öğretmen adaylarının bilgisayar kullanma yetkinlik inançlarının saptanması amaçlanmıştır. Bu araştırmada, üç üniversitede öğrenim gören 296 öğretmen adayının bilgisayar yetkinlik inançları incelenmiştir. Araştırma verilerin toplamak üzere iki bölümden oluşan bir ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde, araştırmaya katılanların kimlik bilgileri, bilgisayara erişim koşulları, deneyim ve kullanım sıklığına ilişkin sorular yer almaktadır. İkinci bölümünde ise 18 maddeden oluşan Bilgisayar Yetkinlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının bilgisayara karşı öz yetkinlik inançlarının orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının bilgisayar yetkinlik inançları cinsiyete göre değişmezken, öğrenim gördükleri bölüme, bilgisayar ve internet erişim olanaklarına, bilgisayar ve internet kullanma sürelerine göre değişmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Gülriz Imer Bu kişi benim

Aynur Yureklı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Imer, G., & Yureklı, A. (2009). SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ. Education Sciences, 4(1), 185-196. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Imer G, Yureklı A. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ. NWSA. Şubat 2009;4(1):185-196. doi:10.12739/10.12739
Chicago Imer, Gülriz, ve Aynur Yureklı. “SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ”. Education Sciences 4, sy. 1 (Şubat 2009): 185-96. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Imer G, Yureklı A (01 Şubat 2009) SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ. Education Sciences 4 1 185–196.
IEEE G. Imer ve A. Yureklı, “SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ”, NWSA, c. 4, sy. 1, ss. 185–196, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Imer, Gülriz - Yureklı, Aynur. “SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ”. Education Sciences 4/1 (Şubat 2009), 185-196. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Imer G, Yureklı A. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ. NWSA. 2009;4:185–196.
MLA Imer, Gülriz ve Aynur Yureklı. “SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 185-96, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Imer G, Yureklı A. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMADA ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YETERLİKLERİ. NWSA. 2009;4(1):185-96.