BibTex RIS Kaynak Göster

YAPILANDIRMACILIK VE MATEMATİKSEL DÜŞÜNME SÜREÇLERİ

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 678 - 688, 01.05.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının matematik öğretmen adaylarının matematiksel düşünme süreçlerine olan etkisini incelemektir. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test modeline dayalı yarı deneysel bir çalışmadır. Deney ve kontrol grupları Analiz-I dersini alan matematik öğretmen adayları arasından seçilmiştir. Deneklerin matematiksel düşünme süreçlerinin karşılaştırılmasında açık-uçlu problemleri kullanılmıştır. Verilerin analizinden, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının matematiksel düşünme süreçlerine daha fazla katkı sağladığı görülmüştür. Deney grubu deneklerinin tahmin etme, genellemeleri ve hipotezleri doğrulamak için matematiksel modeller oluşturma, bu modeller arasında ilişki kurmada kontrol grubu deneklerine göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Bu çalışmanın, matematiksel düşünmenin geliştirilmesi için öğrenme ortamları tasarlanırken yol göstereceği düşünülmektedir.

THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS' MATHEMATICAL THINKING PROCESSES

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 678 - 688, 01.05.2008

Öz

The purpose of this study is to examine the effect of constructivist learning approach on mathematics student teachers' mathematical thinking processes. The study is a pretest-posttest quasi-experimental research. The control and the experimental group were chosen from the mathematics student teachers attending Calculus course. The open-ended problems were used to compare subjects' mathematical thinking processes. As a result of data analyzing, it was seen that the constructivist learning approach provided more contribution to mathematical thinking processes. It was determined that the experimental group's subjects were more successful than control groups' subjects in estimating, constructing mathematical models for certifying generalizations and hypnotizes, relating among these models. It is thought that this study will guide when learning environment design to develop mathematical thinking.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Esra Bukova-güzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bukova-güzel, E. (2008). THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES. Education Sciences, 3(4), 678-688. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bukova-güzel E. THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES. NWSA. Mayıs 2008;3(4):678-688. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bukova-güzel, Esra. “THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES”. Education Sciences 3, sy. 4 (Mayıs 2008): 678-88. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bukova-güzel E (01 Mayıs 2008) THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES. Education Sciences 3 4 678–688.
IEEE E. Bukova-güzel, “THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES”, NWSA, c. 3, sy. 4, ss. 678–688, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bukova-güzel, Esra. “THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES”. Education Sciences 3/4 (Mayıs 2008), 678-688. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bukova-güzel E. THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES. NWSA. 2008;3:678–688.
MLA Bukova-güzel, Esra. “THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES”. Education Sciences, c. 3, sy. 4, 2008, ss. 678-8, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bukova-güzel E. THE EFFECT OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH ON MATHEMATICS STUDENT TEACHERS’ MATHEMATICAL THINKING PROCESSES. NWSA. 2008;3(4):678-8.