The purpose of this study was to determine and compare the opinions of the teacher candidates at different departments about the teaching practice course. The teacher candidates from the departments of Elementary Teaching, Foreign Language Teaching (English, French, and German), Fine Arts Teaching (Music, Painting), Computer Technologies Teaching and Turkish Language Teaching at Uludağ University participated. This study was thought to improve of the teaching practice course and the relationship between faculty and school. The information gathering form was developed by the researchers. The results of the study showed that the students from all departments perceived themselves as sufficient or partially sufficient in terms of teaching activities. It was interesting that especially the candidate teachers of the fine arts department perceived themselves more sufficient in comparison to other departments. It is a matter of discussion if these perceptions are realistic. Besides these, the candidate teachers reported that they were encouraged by the instructors at the education faculty and the practice teachers at the schools, but they said that practicing teachers gave more knowledge.
Bu araştırmanın amacı farklı bölümlerdeki öğretmen adaylarının almış oldukları öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerini belirlemek ve karşılaştırmaktır. Araştırmada U.Ü.Eğitim Fakültesi'nin Yabancı Diller Eğitimi (İngilizce, Fransızca, Almanca), İlköğretim, Güzel Sanatlar Eğitimi (Resim, Müzik), Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği bölümlerinin son sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin eğitim fakültelerinin farklı bölümlerinde ders veren öğretim elemanlarına, uygulama dersinin geliştirilmesine ve taraflar arasındaki işbirliğinin geliştirilmesine katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan bilgi toplama formu aracılığıyla elde edilmiştir. Bulgular, farklı bölümlerdeki öğretmen adaylarının çoğunluğunun çeşitli öğretim durumları açısından kendilerini yeterli ve kısmen yeterli gördüğünü ortaya koymuştur. Özellikle Güzel Sanatlar Eğitimi bölümü öğrencilerinin diğer bölümlerdeki öğretmen adaylarına göre kendilerini birçok konuda daha yeterli bulmaları dikkat çekicidir. Bu algıların gerçekçi olup olmaması tartışma konusudur. Bunların yanı sıra öğretmen adayları büyük çoğunlukla hem uygulama öğretim elemanları hem de uygulama öğretmenleri tarafından yeterince cesaretlendirildiklerini ancak uygulama öğretmenlerinin öğretim elemanlarına kıyasla daha çok bilgi verdiklerini bildirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 4 |