Bu çalışmanın amacı problem çözmede yaratıcılık eğitimi alan matematik öğretmeni adaylarının farklı yaratıcılık stillerinin bu eğitimdeki başarıları üzerine etkisini incelemektir. Çalışmaya 2005-2006 eğitim-öğretim yılının güz yarıyılında Balıkesir Üniversitesi Ortaöğretim matematik öğretmenliğinde 16 öğretmen adayı katılmıştır.Tek grup ön test-son test deseni kullanılmıştır. Problem çözmede yaratıcılık eğitiminden önce ve sonra Kirton(1976) tarafından geliştirilen ve bireylerin yaratıcılık stillerini belirleyen Kirton Adaptation-Innovation Inventory kullanılmıştır. 2005-2006 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında öğretmen adaylarına problem çözmede yaratıcılık eğitimi verilmiştir. Eğitimin amacı problem çözmede yaratıcılığın nasıl geliştirileceğini öğretmen adaylarına öğretmektir, program yaratıcılık tekniklerinin problem çözmede kullanımını içermektedir. Eğitimden sonra, son test aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Düşünce Bağı Test (DBT) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda farklı yaratıcılık stillerine sahip öğretmen adaylarını yaratıcılık eğitiminin farklı etkilediği ve başarılarının bireylerin yenilikçilik özellikleri arttıkça arttığıdır. Çalışmanın diğer bir sonucu da KAI'nin alt boyutu olan orijinallik puanlarıyla Düşünce Bağı Test'inden elde edilen başarı puanları arasında anlamlı bir farklılığın olmasıdır.
This study aims to examine the achievement of prospective mathematics teachers who have different creative thinking styles. 16 prospective mathematics teachers participated in the study from the fifth year students of Department of Secondary Mathematics Education, BA.U. The research has been conducted during first term of 2005-2006 Academic Year. One group pre-test and post-test experimental group design has been used in the study. Before training Kirton Adaptation Innovation Inventory was used as a pre-test. During the course of Methods of Mathematics Teaching, a creativity-training program has been given to the prospective teachers 4 hours a week for 11 weeks. The aim of the program is to teach how to develop creativity in mathematics education. After the program, KAI Inventory and also Thinking Link Test (TLT), were applied as a post-test. The prospective teachers were asked to draw concept maps by using concepts. According to the result of study, there is a significant relation between the KAI Inventory scores and Thinking Link Test scores. This shows that the creativity-training program has dissimilar affects on those who have different creativity styles. The result shows that there is a high and positive correlation between scores of originality, sub-factor of KAI Inventory, and scores of Thinking Link Test.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 2 |