BibTex RIS Kaynak Göster

THE USE OF NEURO LINGUISTIC PROGRAMMING (NLP) IN EDUCATIONAL MANAGEMENT AND SUPERVISON

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 2, 226 - 237, 01.03.2008

Öz

Neuro Linguistic Programming (NLP), is a considerably attention drawn tool in recent years especially for individual and organizational development and it is applied in various fields including educational management. NLP emphasizes human excellence and success. How successful persons reach that success; what the elements are which manage human behaviors and performances; how these elements may be explored; how accelerated learning may be achieved, are some of the issues that take place in NLP. Based on literature review, this study aims to give information about the definition and functions of NLP; to clarify its importance in school management and supervision, especially from the aspect of effective communication; and to make some recommendations for the sake of effective management and supervision.

SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 2, 226 - 237, 01.03.2008

Öz

Sinir Dili Programlama (SDP) kişisel ve örgütsel gelişim bakımından özellikle son yıllarda oldukça dikkat çeken bir gelişim aracı olarak, eğitim yönetimi dahil birçok alanda uygulanmaktadır. SDP insanın mükemmeliyetini ve başarıyı konu edinmektedir. Özellikle başarılı olmuş insanların bu başarıya nasıl ulaştıkları; insan davranışı ve performansını yöneten hususların neler olduğu; bunların nasıl keşfedilip uygulanabileceği ve hızlı öğrenmenin nasıl sağlanabileceği gibi konular SDP'nin kapsamı içinde yer almaktadır. Bu çalışma, alan yazına dayalı olarak, SDP'nin ne olduğu ve işlevleri hakkında bilgi vermeyi; özellikle etkili iletişim açısından okul yönetiminde ve denetimde taşıdığı önemi ortaya koymayı; ve etkili yönetim ve denetim bakımından birtakım önerilere yer vermeyi amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fatma Özmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özmen, F. (2008). SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. Education Sciences, 3(2), 226-237. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özmen F. SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. NWSA. Mart 2008;3(2):226-237. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özmen, Fatma. “SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ Ve DENETİMİNDE KULLANILMASI”. Education Sciences 3, sy. 2 (Mart 2008): 226-37. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özmen F (01 Mart 2008) SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. Education Sciences 3 2 226–237.
IEEE F. Özmen, “SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI”, NWSA, c. 3, sy. 2, ss. 226–237, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özmen, Fatma. “SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ Ve DENETİMİNDE KULLANILMASI”. Education Sciences 3/2 (Mart 2008), 226-237. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özmen F. SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. NWSA. 2008;3:226–237.
MLA Özmen, Fatma. “SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ Ve DENETİMİNDE KULLANILMASI”. Education Sciences, c. 3, sy. 2, 2008, ss. 226-37, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özmen F. SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. NWSA. 2008;3(2):226-37.