Performance evaluation mainly serves two aims. The first of these is to obtain information about work performances of the employee; and the other is to make managerial decisions making use of this information in order to maintain the organizational effectiveness. The decisions related to the activities such as education, career planning, promotions, discipline, etc., have been made by means of the data obtained at the end of performance evaluation. The more performance evaluation reflects the real situation, the more genuine decisions may be made. Therefore, some definite standards and objective methods should be used in performance evaluation process. The aim of this study is, based on the literature review, to clarify the importance, the methods, and the errors related to performance evaluation process in business or educational organizations.
Performans değerlendirme genel olarak iki amaca hizmet eder. Bunlardan birisi, çalışanların iş performansı hakkında bilgi edinmek, diğeri ise bu bilgiyi kullanarak örgütsel etkililiği sağlamada yönetsel kararlar almaktır. Örgütlerde eğitim, disiplin, terfi, çalışanların güdülenmesi, kariyer planlaması ve başka yönetsel etkinliklere ilişkin kararlar genellikle performans değerlendirmesinde elde edilen verilerle olmaktadır. Performans değerlendirmesi gerçeği ne kadar yansıtırsa o kadar etkili kararlar alınabilecektir. Bu bakımdan, performans değerlendirme sürecinde belli bir takım standartların ve nesnel yöntemlerin kullanılması gereklidir. Bu çalışmanın amacı, alan yazına dayalı olarak örgütsel etkililik açısından performans değerlendirmenin taşıdığı önemi; performans değerlendirme yöntemlerini, yapılan değerlendirme hatalarını iş örgütleri ve eğitim örgütleri açısından ortaya koymaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 1 |