Vandalizm içinde sergilendiği fiziki çevreye verilen maddi hasarla ekonominin, uygun öğrenme ortamının sabotajıyla eğitimin, hazırlayıcı sebepler ve sonuçlarıyla psikoloji ve sosyolojinin ve bunlarla eş zamanlı olarak kriminolojinin çalışma alanıdır. Bu interdisipliner olgunun ilişkili olduğu değişkenlerin tespiti önleyici rehberlikte alınacak tedbirler alınmasına dolayısıyla öğrenme ortamlarının korunmasına katkı sağlayacaktır. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinde vandalizmin aile ilişkileri, Tv ve bilgisayar kullanım süresi, okulun yapısı, sınıf düzeyi ve ailenin aylık ortalama gelir düzeyi bakımından araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma, Adıyaman ilinde üç farklı ortaokulda gerçekleştirilmiş, vandalizmin ölçülmesinde Oruç (2008) tarafından geliştirilen 28 maddelik Okul Tahripçiliği Ölçeğinden ve aile ilişkilerinin belirlenmesinde Demirtaş Zorbaz ve Korkut Owen (2013) tarafından geliştirilmiş 20 maddelik Aile İlişkileri Ölçeğinden faydalanılmıştır. Bulgular, vandalizmin okulun yapısı, ailelerin ortalama aylık gelir düzeyi, algılanan aile ilişkileri ve Tv kullanım süresi bakımından farklılaştığını, bilgisayar kullanım süresinin ise anlamlı bir fark yaratmadığını ortaya koymaktadır.
Vandalizm Ortaokul Öğrencileri Aile İle İlişkiler Televizyon Bilgisayar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2 |