Bu araştırmanın amacı web destekli öğrenme ortamlarının etkililiğini coğrafya öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Coğrafya öğretiminde kullanılan web destekli çalışmalar geleneksel öğretim çalışmalarının bir devamı olarak ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma 2011-2012 öğretim yılında Buca Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Bölümünde yürütülen öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme dersi kapsamında oluşturulan sanal sınıflarda yürütülmüştür. Çalışmaya 26 öğretmen adayı katılmış olup bu öğrencilerden toplam 15 kişinin görüşüne başvurulmuştur. Araştırmanın uygulama aşaması 12 haftadır. Bu süreçte öğrenciler, derslerden sonra görsel ödevlerini yükleyebildikleri, görüşlerini paylaştıkları sanal grup ortamında internet bağlantılı bilgisayarlardan dersi sürdürmüşlerdir. Öğrencilerin bu sanal grup uygulaması hakkındaki düşüncelerine ilişkin veriler, açık uçlu sorularla elde edilmiş ve nitel analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin büyük bir kısmı derse yardımcı olması amacıyla geliştirilen sanal grup ortamlarına yönelik olumlu görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 3 |