Araştırmada, okul
öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların duygusal zekâ
düzeyleriyle akran ilişkileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma
ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada, “Genel Bilgi Formu”; “Sullivan
Çocuklar İçin Duygusal Zekâ Ölçeği”, “Ladd ve Profilet Çocuk Davranış Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Zonguldak
ili Ereğli ilçesindeki resmi ilköğretim okullarının anasınıflarına, bağımsız
anaokullarına ve özel anaokullarına devam eden çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın
örneklemini 298 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre; Çocukların
duygusal zekâ ölçeklerinden aldıkları puanlar arttıkça akranlarıyla olumlu
ilişkileri artmaktadır. Çocukların cinsiyetine göre “Sullivan Çocuklar İçin Duygusal
Zekâ Ölçeği” “Hikâyeler” testinden aldıkları puanlar arasında kız çocuklarının
lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Çocukların yerleşim yerlerine göre
Duygusal Zekâ Ölçeklerinden aldıkları toplam puanlar arasında ilçede
yaşayanların lehine anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05).
Okul Öncesi Eğitim Akran İlişkileri Duygusal Zekâ Empati Duygular
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 1 |