Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının
öz-yönetimli öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeyleri ile teknolojik pedagojik
alan yeterlikleri (TPAB) arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmada
betimsel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 akademik
yılı bahar döneminde Türkiye’nin Batı Karadeniz Bölgesinde öğrenim gören
dördüncü sınıf üniversite öğrencilerinden (n=159) oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Fisher King ve Tagua (2001) tarafından
geliştirilen, Şahin ve Erden (2009)
tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği”
ile Kabakçı-Yurdakul ve ark., (2012) tarafından
geliştirilen “Teknopedagojik Eğitim Yeterlik Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde
betimsel istatistikler (aritmetik ortalama ve standart sapma), t-testi ve basit regresyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının TPAB
yeterliklerinin öz-yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin anlamlı bir
yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Öz-Yönetimli Öğrenme Teknoloji Entegrasyonu Teknolojik Pedagojik Alan Yeterlikleri Öğretmen Adayları Hazırbulunuşluk Düzeyi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2 |