BibTex RIS Kaynak Göster

RESIDENCE CONCEPT AS A PRODUCT AND THE ASSESSMENT OF RESIDENCE SALES IN TURKEY USING LIFE-CYCLE APPROACH

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 178 - 188, 01.02.2012

Öz

Generally residence can be described as a physical place that satisfies the housing needs which is one of the individual`s requirements. However, individuals do not have only the physical needs. In the theory of Maslow`s Hierarchy of Needs, housing can be described as a comprehensive place which satisfies individual`s not only physical needs but also the needs that form at the each layer of the pyramid. In this study, a model developed to examine the various periods and stages of the residence sales with a biological simulation in the time scale and the problem is defined as the product life cycle. At this point of view, the core, substantial and extended product description of the residence concept is defined and residence sales in Turkey are assessed with the product life cycle.

ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 178 - 188, 01.02.2012

Öz

Konut; en genel anlamıyla bireyin ihtiyaçlarından biri olan barınma ihtiyacını karşılayan fiziki bir mekan olarak tanımlanabilir. Ancak bireyin sadece fiziksel ihtiyaçları yoktur. Maslow`un ihtiyaçlar hiyerarşisi konut için düşünüldüğünde, sadece en alt gereksinimler olan birincil ihtiyaçları yani fiziksel ihtiyaçları karşılamasının yanı sıra piramidin her bir katmanını oluşturan ihtiyaçları da karşılayabilen geniş kapsamlı bir fiziki mekan olarak tanımlanabilir. Çalışmada konut satışlarının zaman içindeki gelişimini biyolojik bir benzetme ile çeşitli dönemler veya aşamalar halinde inceleyen bir model geliştirilmekte, problem ürün hayat eğrisi olarak tanımlanmakta ve incelenmektedir. Bu anlamda konutun, çekirdek ürün, somut ürün ve genişletilmiş (zenginleştirilmiş) ürün tanımları yapılarak, yıllar itibari ile Türkiye`deki konut satışları ürün hayat eğrisi ile değerlendirilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bilgisayar Mühendisliği
Yazarlar

Murat Anbarcı Bu kişi benim

Ömer Giran Bu kişi benim

Yusuf Sait Türkan Bu kişi benim

Ekrem Manısalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Anbarcı, M., Giran, Ö., Türkan, Y. S., Manısalı, E. (2012). ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences, 7(1), 178-188. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i1.5000066879
AMA Anbarcı M, Giran Ö, Türkan YS, Manısalı E. ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences. Şubat 2012;7(1):178-188. doi:10.12739/nwsaes.v7i1.5000066879
Chicago Anbarcı, Murat, Ömer Giran, Yusuf Sait Türkan, ve Ekrem Manısalı. “ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Engineering Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 178-88. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i1.5000066879.
EndNote Anbarcı M, Giran Ö, Türkan YS, Manısalı E (01 Şubat 2012) ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences 7 1 178–188.
IEEE M. Anbarcı, Ö. Giran, Y. S. Türkan, ve E. Manısalı, “ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”, Engineering Sciences, c. 7, sy. 1, ss. 178–188, 2012, doi: 10.12739/nwsaes.v7i1.5000066879.
ISNAD Anbarcı, Murat vd. “ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Engineering Sciences 7/1 (Şubat 2012), 178-188. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i1.5000066879.
JAMA Anbarcı M, Giran Ö, Türkan YS, Manısalı E. ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences. 2012;7:178–188.
MLA Anbarcı, Murat vd. “ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Engineering Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 178-8, doi:10.12739/nwsaes.v7i1.5000066879.
Vancouver Anbarcı M, Giran Ö, Türkan YS, Manısalı E. ÜRÜN OLARAK KONUT KAVRAMI VE TÜRKİYE`DEKİ KONUT SATIŞLARININ ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences. 2012;7(1):178-8.