Generally residence can be described as a physical place that satisfies the housing needs which is one of the individual`s requirements. However, individuals do not have only the physical needs. In the theory of Maslow`s Hierarchy of Needs, housing can be described as a comprehensive place which satisfies individual`s not only physical needs but also the needs that form at the each layer of the pyramid. In this study, a model developed to examine the various periods and stages of the residence sales with a biological simulation in the time scale and the problem is defined as the product life cycle. At this point of view, the core, substantial and extended product description of the residence concept is defined and residence sales in Turkey are assessed with the product life cycle.
Housing Product Product Life-Cycle Residence Sales Residence Marketing
Konut; en genel anlamıyla bireyin ihtiyaçlarından biri olan barınma ihtiyacını karşılayan fiziki bir mekan olarak tanımlanabilir. Ancak bireyin sadece fiziksel ihtiyaçları yoktur. Maslow`un ihtiyaçlar hiyerarşisi konut için düşünüldüğünde, sadece en alt gereksinimler olan birincil ihtiyaçları yani fiziksel ihtiyaçları karşılamasının yanı sıra piramidin her bir katmanını oluşturan ihtiyaçları da karşılayabilen geniş kapsamlı bir fiziki mekan olarak tanımlanabilir. Çalışmada konut satışlarının zaman içindeki gelişimini biyolojik bir benzetme ile çeşitli dönemler veya aşamalar halinde inceleyen bir model geliştirilmekte, problem ürün hayat eğrisi olarak tanımlanmakta ve incelenmektedir. Bu anlamda konutun, çekirdek ürün, somut ürün ve genişletilmiş (zenginleştirilmiş) ürün tanımları yapılarak, yıllar itibari ile Türkiye`deki konut satışları ürün hayat eğrisi ile değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bilgisayar Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1 |