Betonarme Kiriş Güçlendirme Mantolama Moment-Eğrilik Yük-Yer Değiştirme
Hasar gören taşıyıcı sistem elemanların onarım/güçlendirilmesinde çeşitli yöntem ve teknikler uygulanmaktadır. Taşıyıcı sistemin bir parçası olan betonarme kirişler çeşitli sebeplerden dolayı onarım veya güçlendirmeye gereksinim duyarlar. Bu makale onarım ve güçlendirme çalışmalarında sıkça kullanılan mantolama tekniğinin kiriş elemanların dayanım ve davranış performanslarına yönelik etkilerinin değerlendirilmesi üzerine deneysel bir çalışmayı kapsamaktadır. Bu amaçla; 300 cm uzunluğunda 10 x 20 cm kesitlerinde, iki seri halinde ve her bir seri de üç adet olmak üzere toplam altı adet kiriş modeli üretilmiştir. Üretilen bu kirişler 28 gün kür şartlarında bekletilmiştir. Her bir serideki kirişlerin birer adedi referans olarak alınmıştır. Geri kalan kirişlerin bir adedi 5 cm ve 1 adedi de 7 cm kalınlığında dört tarafından manto betonu ile güçlendirilmiştir. Güçlendirilmiş kirişlerin davranış ve dayanım üzerindeki etkileri incelenerek yük-deplasman, moment-eğrilik ilişkisi, sünekliği ve enerji yutma kapasiteleri karşılaştırılmıştır. Yapılan deneyler sonucunda kirişlerde mantolamanın etkili olduğu statik yükleme altında başarılı bir davranış ve süneklik sergilediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Bilgisayar Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |