BibTex RIS Kaynak Göster

DESIGN OF MINIMUM WEIGHTED SPUR GEAR AND STRESS ANALYSIS

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 383 - 393, 01.04.2009

Öz

In this study, in order to decrease weights of spur gears which are used power and motion transmission extensively, the holes have different profile (square, hexagon, circle, ellipse etc.) are designed on the gear body. Designed models of spur gear are drawn by using SolidsWorks package program that is a CAD (Computer Aided Design) program. Then their solid models are obtained and their strength behaviors are examined. During this examining, it is analyzed that the best suitable model is spur gear with gradual and circle hole. According to this result, it is examined stress analysis of this new designed gear and evaluated ability of load traction with decreasing of weight on spur gear.

MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 383 - 393, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmada, güç ve hareket iletiminde yaygın bir şekilde kullanılan düz dişli çarkların ağırlıklarını azaltmak için, dişli çark gövdesi üzerinde farklı geometrilere (kare, altıgen, daire, elips vb.) sahip delikler açılmıştır. Tasarlanan bu dişli çark modelleri bir CAD (Computer Aided Design) programı olan SolidsWorks ortamında çizilerek dişli çarkların katı modelleri elde edilmiş ve gerilme davranışları incelenmiştir. Tüm bu incelemelere göre daire delikli ve kademeli dişli çark gövde modelinin en uygun model olduğu görülmüştür. Sonuç olarak; bu dişli çarka ait gerilme davranışı incelenmiş ve düz dişli çarktaki ağırlık azalması ile yük taşıma kabiliyeti için bir değerlendirme yapılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bilgisayar Mühendisliği
Yazarlar

Mete Onur Kaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kaman, M. O. (2009). MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ. Engineering Sciences, 4(3), 383-393. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v4i3.5000067145
AMA Kaman MO. MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ. Engineering Sciences. Nisan 2009;4(3):383-393. doi:10.12739/nwsaes.v4i3.5000067145
Chicago Kaman, Mete Onur. “MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ”. Engineering Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 383-93. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v4i3.5000067145.
EndNote Kaman MO (01 Nisan 2009) MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ. Engineering Sciences 4 3 383–393.
IEEE M. O. Kaman, “MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ”, Engineering Sciences, c. 4, sy. 3, ss. 383–393, 2009, doi: 10.12739/nwsaes.v4i3.5000067145.
ISNAD Kaman, Mete Onur. “MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ”. Engineering Sciences 4/3 (Nisan 2009), 383-393. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v4i3.5000067145.
JAMA Kaman MO. MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ. Engineering Sciences. 2009;4:383–393.
MLA Kaman, Mete Onur. “MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ”. Engineering Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 383-9, doi:10.12739/nwsaes.v4i3.5000067145.
Vancouver Kaman MO. MİNİMUM AĞIRLIKLI DÜZ DİŞLİ ÇARK TASARIMI VE GERİLME ANALİZİ. Engineering Sciences. 2009;4(3):383-9.