In this paper, a new control scheme based on Type-2 Fuzzy Logic and Sliding Mode Control (SMC) techniques is presented for the robust speed control of electrical drives. In the design of the proposed controller, Reaching Law Control (RLC) approach which is a SMC design method is used. Takagi-Sugeno-Kang (TSK) fuzzy system and interval type-2 fuzzy sets are preferred due to their suitability for control applications. Non-singleton fuzzification is employed because of its effectiveness on uncertainties. The control performance is tested under inertial-frictional variations and external load torque disturbances. Experimental results of the SMC and Type-2 Fuzzy SMC (T2FSMC) systems are presented together in order to show the effectiveness of the new control approach.
Bu makalede, elektriksel sürücülerin dayanıklı hız kontrolü için tip-2 bulanık mantık (T2BM) ve kayma kipli kontrol tekniği (KKK) üzerine kurulmuş yeni bir kontrol tasarımı sunulmaktadır. Önerilen kontrolörün tasarımında bir kayma kipli kontrol tasarım yöntemi olan erişim kuralı kontrol yaklaşımı (EKKY) kullanılmıştır. Kontrol uygulamalarına daha elverişli olması sebebiyle, Takagi-Sugeno-Kang (TSK) bulanık sistemi ve aralık tip-2 bulanık küme tercih edilmiştir. Belirsizlikler üzerindeki etkinliği nedeniyle Non-singleton bulanıklaştırma uygulanmıştır. Kontrol performansı, atalet ve sürtünmeye bağlı değişimler ve harici yük moment bozucuları altında test edilmiştir. Yeni kontrol yaklaşımının etkinliğini göstermek için KKK ve tip-2 bulanık KKK (T2BKKK) sistemlerin deneysel sonuçları beraber sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bilgisayar Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 1 |