At unsignalized intersections, estimation of capacity, inter section operation systems, traffic safety analysis and simulation operations, analyzing the time head way sand driver’s behaviors at micro level is very important. In studies up to now, generally round about flows have been examined. In this paper, three unsignalized T inter sections have been choosed. These unsignalized inter sections are similar about their geometric features. The time head ways have been examined at micro level. Traffic volumes and time headways values are obtained to description main road flows by observations. To interpret differences between traffic flow behaviors, exponantial, shifted negative exponantial, gamma, lognormal and cowan m3 distributios are used to evaluate the time headways. Consequently, the best statistically distribution for the time headways at these intersections is tried to find. Exponantial distribution sare found to be the best statistically distributions than the others for the time headways at selected intersections
Sinyalizasyonsuz kavşak yaklaşımlarında, taşıtlar arası boşlukların ve sürücülerin davranışlarının mikro düzeyde incelenmesi kapasite hesaplamaları, kavşak işletim sistemleri, trafik güvenliği incelemeleri ve similasyon çalışmaları açısından önemlidir. Bugüne kadar yapılan çalışmalarda yoğunlukla dönel kavşak yaklaşımlarındaki akımların davranışları detaylı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada, ise geometrik özellikleri birbirine benzerlik gösteren üç adet, sinyalizasyonsuz üç kollu T kavşakların anayol geliş akımları ile araçlar arası zaman cinsinden boşluk mesafeleri mikro düzeyde incelenmiştir. Kollardaki trafik hacimleri ve araçlar arası zaman cinsinden boşluk değerleri ölçümlerle elde edilmiş, anayol akımları tanımlanmaya çalışılmıştır. Tanımlanan akımlardaki zaman cinsinden boşluk verilerinin uyabileceği istatistiksel dağılımlar tespit edilmiştir. Boşlukları değerlendirebilmek için Negatif Üssel, Ötelenmiş Negatif Üssel, Lognormal, Gama ve Cowan M3 Dağılımları kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre seçilen kavşaklarda, araçlar arasındaki zaman cinsinden aralık değerlerini en iyi temsil eden dağılım belirlenmeye çalışılmıştır. İncelenen dağılımlardan en başarılı sonuçlar veren dağılımların üssel dağılımlar olduğu belirlenmiştir.
Sinyalizasyonsuz Kavşaklar Anayol Akımı Boşluk Zaman Aralığı Üssel Dağılımlar Cowan M3 Dağılımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | İnşaat Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |