Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 4, 302 - 315, 13.10.2018

Öz

Kaynakça

  • [1] Türk Dil Kurumu, (www.tdk.gov.tr, bkz. Üniversite).
  • [2] Mantran, R., (1989). Osmanlı İmparatorluk Tarihi 2. (Çeviri: 1995, S. Taninli). Cem Yayınevi, İstanbul.
  • [3] Sönmezler, K., (1995). Üniversiteler. Yüksek Lisans Tezi. Mimar Sinan Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [4] Türeyen, M.N., (2002). Yükseköğretim Kurumları-Kampuslar. Tasarım Yayın Grubu.
  • [5] Erçevik, B. ve Önal, F., (2011). Üniversite Kampüs Sistemlerinde Sosyal Mekân Kullanımları. Megaron 6(3), 151-161.
  • [6] Aydın, D., (2003). Üniversite Kampüs Tasarımı Üzerine Düşünceler. S.Ü. İletişim Fakültesi Uygulama Gazetesi. Sayı 50, Konya.
  • [7] Tekin, R. ve Kılıç, M., (2014). Kampüs İçi Ulaşımda Alternatif Seçimler: Karabük Üniversitesi Örneği. Uluslararası İşletme ve Yönetim Dergisi. C:2, S:3, Yıl:2014, ss:262-285.
  • [8] Nalçakan, M., (2003). Türkiye Ekonomisi Açısından Ulaştırma Sektöründe Demiryolu Taşımacılığının Önemi ve Ekonometrik Model İle Türkiye Demiryolu Yurtiçi Yük Taşıma Talebinin Analizi (1980-2000). Eskişehir: Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • [9] Gökdağ, M., (2014). Kentsel Ulaşımda Karayolu ve Raylı Taşıma Sistemlerinin Bazı Önemli Faktörlere Göre Karşılaştırılması. webcache.googleusercontent.: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:qqobPfDB_vwJ:arsiv.mmo.org.tr/pdf/11189.pdf+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr
  • [10] Ünal, L., (2014). 21. Yüzyılda Ulaştırma ve Akılı Ulaşım Sistemleri.
  • [11] e-kütüphane:http://www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/11682.pdf
  • [12] Yardımcı, D.F., (2013). Ulaşım Hizmetleri (Kamu Ekonmisi Perspektifi). Bursa: Dora Yayıncılık.
  • [13] Çiftçi, Ö., (2006). Metropoliten Alanda Bisiklet Yolu Planlaması. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Ulaştırma Mühendisliği Programı, İstanbul, 127.
  • [14] Kuşat Gürün, D. ve Çınar, Ö., (2006). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nin Avşar Yerleşke Planının İrdelenmesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen ve Mühendislik Dergisi, 9, 1, 36-43.
  • [15] Kortan, E., (1981). Çağdaş Üniversite Kampusları Tasarımı. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği.
  • [16] Önder, S., ve diğ., (1998). Selçuk Üniversitesi Aleaddin Keykubat Kampüs Alanı Alan Kullanımı ve Planlaması Üzerinde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Araştırma Fonu. Proje No 97-009, Konya.
  • [17] Büyükşahin Sıramkaya, S., (2005). Üniversite Kampüs Yerleşkeleri ve Ortak Kullanım Mekanları. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [18] Çınar, E., (1998). Üniversite Kampüs Planlaması ve Tasarımı Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [19] Özer, M., (2008). Üniversite Kampüs Alanlarının Kentsel Tasarım Bağlamında Değerlendirilmesi Süleyman Demirel Üniversitesi (Isparta) Örneklemesi. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • [20] Ak, S., (2007). Üniversite Kampüslerinde Tasarım Kriterlerinin ve Yerleşim Sistemlerinin Büyüme ve Gelişme Olanakları Bağlamında Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. YTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [21] Kasımoğlu, E., (2015). Tramvay İstasyonlarında Tasarım ve Güvenlik Esaslarının Araştırılması İstanbul T1 Tramvay Hattı İncelemesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [22] Gunnarsson, B. and Löfgren A., (2001). Light Rail-Experiences from Germany, France and Switzerland, Lulea Tekniska Universitet.
  • [23] Vuchic, V., (2007). Urban Transit Systems and Technology, John Wiley&Sons. Inc., Canada.
  • [24] Öztürk, Z., (2004). Trafik Kazalarının Toplam Maliyetinin Belirlenmesi, Sixth International Conference on Advances in Civil Enginering, October 6-8, Boğaziçi University, 1777-1788.
  • [25] Anonim, (2011). Tramvay Tasarım Kriterleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yayını, file:///D:/s%C3%BCheyla%20D%20yedek/ArChItEcT-academy/makale-kaynak/kamp%C3%BCs-trafik/yeni/20140228_153135_10288_1_10315.pdf.
  • [26] Macdonald, A., Coxon, S., (2011). Towards a More Accessible Tram System in Melbourne. Challenges for Infrastructure Design, Australia.
  • [27] Arşiv, (2011). Selçuk Üniversitesi Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı.
  • [28] Kuyrukçu, Z., (2012). Kampüslerde Fiziksel Değişim Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Alaeddin Keykubat Kampüsü Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 138sf, Konya.

TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 4, 302 - 315, 13.10.2018

Öz

Kendi
içinde bir kent olarak planlanan kampüs yerleşkeleri; eğitim-öğretim
faaliyetlerinin yanında sosyal ve kültürel yapısıyla da kent kimliğine katkıda
bulunmaktadır. Bu anlamda, kampüs planlaması sosyo-kültürel, ekonomik ve politik
bir kavramdır. Dinamik bir yapıya sahip olan üniversitelerin, gelişme ve
büyümelere açık olarak esnek bir yapıda tasarlanması ve kampüs içi yaya-taşıt
trafiğinin belirli ölçütler doğrultusunda planlanması güvenlik, ekonomiklik ve
hızlı erişim açısından büyük önem arz etmektedir. Çalışma kapsamında ele alınan
Konya Selçuk Üniversitesi Alaaddin Keykubat Kampüsü, öğrenci nüfusunun artması
ve buna paralel olarak ulaşım ihtiyaçlarının değişmesi sebebiyle hem yapısal
hem de ulaşım ölçeğinde birçok değişim yaşamıştır. Konya il merkezinde kullanılan
tramvayın kampüs içi ulaşımına sonradan girmesi ile yaya güvenliği açısından
tehdit unsuru oluşturan problemler ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda çalışma alanı,
tasarım ölçütleri açısından değerlendirilerek, değişen durumlara adaptasyonda mevcut
sorunlar belirlenecektir. Elde edilen veriler ışığında kampüsün fiziksel
gelişimine olumlu yönde katkı sağlayabilecek sonuçların ortaya konulması
amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • [1] Türk Dil Kurumu, (www.tdk.gov.tr, bkz. Üniversite).
  • [2] Mantran, R., (1989). Osmanlı İmparatorluk Tarihi 2. (Çeviri: 1995, S. Taninli). Cem Yayınevi, İstanbul.
  • [3] Sönmezler, K., (1995). Üniversiteler. Yüksek Lisans Tezi. Mimar Sinan Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [4] Türeyen, M.N., (2002). Yükseköğretim Kurumları-Kampuslar. Tasarım Yayın Grubu.
  • [5] Erçevik, B. ve Önal, F., (2011). Üniversite Kampüs Sistemlerinde Sosyal Mekân Kullanımları. Megaron 6(3), 151-161.
  • [6] Aydın, D., (2003). Üniversite Kampüs Tasarımı Üzerine Düşünceler. S.Ü. İletişim Fakültesi Uygulama Gazetesi. Sayı 50, Konya.
  • [7] Tekin, R. ve Kılıç, M., (2014). Kampüs İçi Ulaşımda Alternatif Seçimler: Karabük Üniversitesi Örneği. Uluslararası İşletme ve Yönetim Dergisi. C:2, S:3, Yıl:2014, ss:262-285.
  • [8] Nalçakan, M., (2003). Türkiye Ekonomisi Açısından Ulaştırma Sektöründe Demiryolu Taşımacılığının Önemi ve Ekonometrik Model İle Türkiye Demiryolu Yurtiçi Yük Taşıma Talebinin Analizi (1980-2000). Eskişehir: Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • [9] Gökdağ, M., (2014). Kentsel Ulaşımda Karayolu ve Raylı Taşıma Sistemlerinin Bazı Önemli Faktörlere Göre Karşılaştırılması. webcache.googleusercontent.: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:qqobPfDB_vwJ:arsiv.mmo.org.tr/pdf/11189.pdf+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr
  • [10] Ünal, L., (2014). 21. Yüzyılda Ulaştırma ve Akılı Ulaşım Sistemleri.
  • [11] e-kütüphane:http://www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/11682.pdf
  • [12] Yardımcı, D.F., (2013). Ulaşım Hizmetleri (Kamu Ekonmisi Perspektifi). Bursa: Dora Yayıncılık.
  • [13] Çiftçi, Ö., (2006). Metropoliten Alanda Bisiklet Yolu Planlaması. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Ulaştırma Mühendisliği Programı, İstanbul, 127.
  • [14] Kuşat Gürün, D. ve Çınar, Ö., (2006). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nin Avşar Yerleşke Planının İrdelenmesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen ve Mühendislik Dergisi, 9, 1, 36-43.
  • [15] Kortan, E., (1981). Çağdaş Üniversite Kampusları Tasarımı. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği.
  • [16] Önder, S., ve diğ., (1998). Selçuk Üniversitesi Aleaddin Keykubat Kampüs Alanı Alan Kullanımı ve Planlaması Üzerinde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Araştırma Fonu. Proje No 97-009, Konya.
  • [17] Büyükşahin Sıramkaya, S., (2005). Üniversite Kampüs Yerleşkeleri ve Ortak Kullanım Mekanları. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [18] Çınar, E., (1998). Üniversite Kampüs Planlaması ve Tasarımı Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [19] Özer, M., (2008). Üniversite Kampüs Alanlarının Kentsel Tasarım Bağlamında Değerlendirilmesi Süleyman Demirel Üniversitesi (Isparta) Örneklemesi. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • [20] Ak, S., (2007). Üniversite Kampüslerinde Tasarım Kriterlerinin ve Yerleşim Sistemlerinin Büyüme ve Gelişme Olanakları Bağlamında Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. YTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [21] Kasımoğlu, E., (2015). Tramvay İstasyonlarında Tasarım ve Güvenlik Esaslarının Araştırılması İstanbul T1 Tramvay Hattı İncelemesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [22] Gunnarsson, B. and Löfgren A., (2001). Light Rail-Experiences from Germany, France and Switzerland, Lulea Tekniska Universitet.
  • [23] Vuchic, V., (2007). Urban Transit Systems and Technology, John Wiley&Sons. Inc., Canada.
  • [24] Öztürk, Z., (2004). Trafik Kazalarının Toplam Maliyetinin Belirlenmesi, Sixth International Conference on Advances in Civil Enginering, October 6-8, Boğaziçi University, 1777-1788.
  • [25] Anonim, (2011). Tramvay Tasarım Kriterleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yayını, file:///D:/s%C3%BCheyla%20D%20yedek/ArChItEcT-academy/makale-kaynak/kamp%C3%BCs-trafik/yeni/20140228_153135_10288_1_10315.pdf.
  • [26] Macdonald, A., Coxon, S., (2011). Towards a More Accessible Tram System in Melbourne. Challenges for Infrastructure Design, Australia.
  • [27] Arşiv, (2011). Selçuk Üniversitesi Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı.
  • [28] Kuyrukçu, Z., (2012). Kampüslerde Fiziksel Değişim Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Alaeddin Keykubat Kampüsü Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 138sf, Konya.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süheyla Büyükşahin Sıramkaya 0000-0001-5869-3629

Yayımlanma Tarihi 13 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Büyükşahin Sıramkaya, S. (2018). TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences, 13(4), 302-315.
AMA Büyükşahin Sıramkaya S. TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences. Ekim 2018;13(4):302-315.
Chicago Büyükşahin Sıramkaya, Süheyla. “TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Engineering Sciences 13, sy. 4 (Ekim 2018): 302-15.
EndNote Büyükşahin Sıramkaya S (01 Ekim 2018) TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences 13 4 302–315.
IEEE S. Büyükşahin Sıramkaya, “TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Engineering Sciences, c. 13, sy. 4, ss. 302–315, 2018.
ISNAD Büyükşahin Sıramkaya, Süheyla. “TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Engineering Sciences 13/4 (Ekim 2018), 302-315.
JAMA Büyükşahin Sıramkaya S. TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences. 2018;13:302–315.
MLA Büyükşahin Sıramkaya, Süheyla. “TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Engineering Sciences, c. 13, sy. 4, 2018, ss. 302-15.
Vancouver Büyükşahin Sıramkaya S. TRAMVAYIN KAMPÜS YERLEŞKESİ İÇİNE ENTEGRASYONUNUN YAYA GÜVENLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Engineering Sciences. 2018;13(4):302-15.