BibTex RIS Kaynak Göster

RATIONAL IMAGES INTO A DANCE CHOREOGRAPHY

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 3, 120 - 125, 01.04.2014

Öz

The dance project "Three" which is the subject of this article, reveals both physical and intellectual reflections of the personal experiences, observations and ideas of Sernaz Demirel Temel-the choreographer of this performance, collected within the scope of human relations and behavior. Dance Project "Three", involves a synthesis of the conclusions drawn from the International Human Rights Declaration, the documentary of Peter Jackson "Zeitgeist" and the book "A New World" by German author Eckhart Tolle. "Three" has been developed by transforming the ideas attained starting out from all these various sources and inputs, into an artistic work by means of a dance project. Consequently even though each performance has a choreography that consists of formerly prepared movements and flows, with the impact of the dancers and the spectators who represent the human factor of the work, a new performance always differentiates from both the preceding and the following ones.Art is a phenomenon, at all times making people stop and think, question and seek for the better and the truest of all.

Kaynakça

  •  Jackson, N. and Shapiro, T., (2008). Dance, Human Rights and Social Justice: Dignity in Motion. Lanham: Scarecrow Press.  Rousseau, J.J., (2008). Toplum Sözleşmesi ya da Siyaset Hukuku İlkeleri, Bütün Yapıtları-2 . çev. İsmail Yergüz. İstanbul: Say Yayınları.
  •  Silier, Y., (2011). Oburluk Çağı, Felsefe ve Politik-Psikoloji Denemeleri. İstanbul: Yordam Kitap.
  •  Tolle, E., (2005). A New Earth: Awakening to Your Life’s Purpose. USA: Penguin Groups.
  •  Joseph, P., (2008), Zeitgeist, New York City, DVD.

SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 3, 120 - 125, 01.04.2014

Öz

Makalenin konusunu oluşturan "Üç" isimli dans projesi; performansın koreografı olan Sernaz Demirel Temel`in insan ilişkileri ve davranışları kapsamındaki kişisel deneyimlerinin, gözlemlerinin ve fikirlerinin hem fiziksel hem de entelektüel yansımalarını ortaya koymaktadır. "Üç" dans projesi, Uluslararası İnsan Hakları Beyannamesi, Peter Jackson`un yönetmenliğini yaptığı "Zeitgeist" belgesel filmi ve Alman yazar Eckhart Tolle`ün "Yeni Dünya" adlı kitabından çıkarılan sonuçların sentezini içerir. "Üç", tüm bu kaynak ve verilerden yola çıkılarak ulaşılan fikirlerin bir dans projesi aracılığı ile bir sanatsal yapıta dönüştürülmesinden ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, her bir performans; önceden hazırlanmış hareketlerden ve akıştan oluşan bir koreografiye sahip olsa da, işin insan faktörünü temsil eden dansçı ve izleyici unsurlarının da etkisiyle, her zaman hem bir öncekinden hem de bir sonrakinden farklılaşmaktadır. Sanat, her zaman insanları durup düşünmeye, sorgulamaya, daha iyisinin, daha doğrusunun ne olabileceğini araştırmaya sevk eden bir olgudur.

Kaynakça

  •  Jackson, N. and Shapiro, T., (2008). Dance, Human Rights and Social Justice: Dignity in Motion. Lanham: Scarecrow Press.  Rousseau, J.J., (2008). Toplum Sözleşmesi ya da Siyaset Hukuku İlkeleri, Bütün Yapıtları-2 . çev. İsmail Yergüz. İstanbul: Say Yayınları.
  •  Silier, Y., (2011). Oburluk Çağı, Felsefe ve Politik-Psikoloji Denemeleri. İstanbul: Yordam Kitap.
  •  Tolle, E., (2005). A New Earth: Awakening to Your Life’s Purpose. USA: Penguin Groups.
  •  Joseph, P., (2008), Zeitgeist, New York City, DVD.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Sernaz DEMİREL Temel

Tan Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Temel, S. . D., & Temel, T. (2014). SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ. Fine Arts, 9(3), 120-125. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.D0153
AMA Temel SD, Temel T. SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ. Fine Arts. Nisan 2014;9(3):120-125. doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.D0153
Chicago Temel, Sernaz DEMİREL, ve Tan Temel. “SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ”. Fine Arts 9, sy. 3 (Nisan 2014): 120-25. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.D0153.
EndNote Temel SD, Temel T (01 Nisan 2014) SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ. Fine Arts 9 3 120–125.
IEEE S. . D. Temel ve T. Temel, “SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ”, Fine Arts, c. 9, sy. 3, ss. 120–125, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.3.D0153.
ISNAD Temel, Sernaz DEMİREL - Temel, Tan. “SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ”. Fine Arts 9/3 (Nisan 2014), 120-125. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.D0153.
JAMA Temel SD, Temel T. SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ. Fine Arts. 2014;9:120–125.
MLA Temel, Sernaz DEMİREL ve Tan Temel. “SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ”. Fine Arts, c. 9, sy. 3, 2014, ss. 120-5, doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.D0153.
Vancouver Temel SD, Temel T. SENTEZLENMİŞ DÜŞÜNSEL İMGELERİN BİR DANS KOREOGRAFİSİNE DÖNÜŞÜMÜ. Fine Arts. 2014;9(3):120-5.