BibTex RIS Kaynak Göster

THE VIEWS OF MUSIC TEACHER CANDIDATES ABOUTPROBLEMS ENCOUNTERED IN THE INTERPRETATION OF PIECESOF BAROQUE PERIOD

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 2, 239 - 251, 01.03.2013

Öz

Within undergraduate piano education of intitutions that educating music teachers contains piano pieces of baroque period. This survey is important in terms of sight-reading progressive of baroque period piano pieces, detection of difficulties related to technical and style charecteristic and providing solutions concerned this difficulties. It`s aimed in this research to detect the difficulties in performing baroque period piano pieces by the students that receiving piano education in the institutions giving piano educating in Turkey at undergraduate education levels of I & V. In this research, so as to gather opinion of music teacher candidates, the survey prepared by the researcher has been applied to 172 students from randomly chosen universities. The opinions of music teacher candidates about difficulties in performing baroque period piano pieces has been handled according to class and high school variables. For this purpose, answers to this survey have been analized with SPSS 15.0 software and independent sample t-test was used. As a result, related to the difficulties in performing baroque period piano pieces, almost no significant variation has been detected among the answers given by the university students graduated from Fine Arts High School and other high schools. The university students to whom the survey was applied were chosen among the students of first and forth grades. Besides, It`s also determined that students have difficulties in sight-reading progressive of baroque period piano pieces and they haven`t got enough knowledge about the technical-style characteristic and musical forms.

Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, H. ve Kalan, K.B., (2011). Barok Müziğinde “Ritim ve Ölçü Yapılarıyla Tempo ve Vurgu Noktaları Arasındaki İlişki”ye Yönelik Stilistik Bir İnceleme, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Sayı/No.1, Sayfa: 38, Malatya. Bastien, J.W., (1988). How To Teach Piano Successfully. California, Sayfa:248, Delikara, A., (2010). Barok Dönemi Çalgı Müziğinde Seslendirme/Yorumlama Özellikleri, New World Science Academy, Vol. 5, Sayı: 4,Sayfa:206, Elazığ.
  • Petenkaya, S., (2006). Piyano Öğrencilerinin Barok Dönem Süslemelerine İlişkin Bilgi ve Performans Düzeylerinin Saptanması. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara, Sayfa 3-4.
  • Say, A., (2002). Müziğin Kitabı. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, Sayfa:12.
  • Wikipedia, (2010). http://tr.wikipedia.org/wiki/Barok_muzik. Erişim: 19.12.2010
  • William, S.N., (1950). The Pianist‟s Problems, New York: Harper & Row, Sayfa: 73.

BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 2, 239 - 251, 01.03.2013

Öz

Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda lisans piyano programında her yarıyıl barok dönem eserleri yer almaktadır. Araştırma, öğrencilerin bu eserlerin deşifre aşaması, teknik ve stil özelliklerine ilişkin güçlüklerin tespiti ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri sunulması bakımından önem taşımaktadır. Bu araştırmada, Türkiye`de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda lisans I ve IV düzeyinde piyano eğitimi alan öğrencilerin, barok dönemi piyano eserlerini seslendirmelerinde karşılaştıkları sorunları bilimsel veriler ışığında tespit etmek ve ulaşılan bulgulara yönelik öneriler sunmak amaçlanmıştır. Çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının görüşlerini almak üzere, araştırmacı tarafından hazırlanan anket random olarak belirlenen üniversitelerden 172 öğrenciye uygulanmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının barok dönemi piyano eserlerini yorumlamalarında karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri sınıf ve lise türü değişkenine göre ele alınmıştır. Bu amaçla, anket maddelerine verilen yanıtların sınıflara göre yüzde ve frekansları SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir ve bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, barok dönem eserlerinde karşılaşılan sorunlara ilişkin, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi mezunu öğrenciler ile diğer lise mezunu lisans 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin cevapları arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır. Bunun yanında, öğrencilerin barok eserlerin deşifre aşamasında zorlandıkları, belirtilen teknik- stil özellikleri ve form yapısına ilişkin bilgi düzeylerinin düşük olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, H. ve Kalan, K.B., (2011). Barok Müziğinde “Ritim ve Ölçü Yapılarıyla Tempo ve Vurgu Noktaları Arasındaki İlişki”ye Yönelik Stilistik Bir İnceleme, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Sayı/No.1, Sayfa: 38, Malatya. Bastien, J.W., (1988). How To Teach Piano Successfully. California, Sayfa:248, Delikara, A., (2010). Barok Dönemi Çalgı Müziğinde Seslendirme/Yorumlama Özellikleri, New World Science Academy, Vol. 5, Sayı: 4,Sayfa:206, Elazığ.
  • Petenkaya, S., (2006). Piyano Öğrencilerinin Barok Dönem Süslemelerine İlişkin Bilgi ve Performans Düzeylerinin Saptanması. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara, Sayfa 3-4.
  • Say, A., (2002). Müziğin Kitabı. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, Sayfa:12.
  • Wikipedia, (2010). http://tr.wikipedia.org/wiki/Barok_muzik. Erişim: 19.12.2010
  • William, S.N., (1950). The Pianist‟s Problems, New York: Harper & Row, Sayfa: 73.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Hatice Ekinci Bu kişi benim

Ozan Demirtaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ekinci, H., & Demirtaş, O. (2013). BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts, 8(2), 239-251. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0130
AMA Ekinci H, Demirtaş O. BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. Mart 2013;8(2):239-251. doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.D0130
Chicago Ekinci, Hatice, ve Ozan Demirtaş. “BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 8, sy. 2 (Mart 2013): 239-51. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0130.
EndNote Ekinci H, Demirtaş O (01 Mart 2013) BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts 8 2 239–251.
IEEE H. Ekinci ve O. Demirtaş, “BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”, Fine Arts, c. 8, sy. 2, ss. 239–251, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.2.D0130.
ISNAD Ekinci, Hatice - Demirtaş, Ozan. “BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 8/2 (Mart 2013), 239-251. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0130.
JAMA Ekinci H, Demirtaş O. BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2013;8:239–251.
MLA Ekinci, Hatice ve Ozan Demirtaş. “BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts, c. 8, sy. 2, 2013, ss. 239-51, doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.D0130.
Vancouver Ekinci H, Demirtaş O. BAROK DÖNEMİ PİYANO ESERLERİNİ YORUMLAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2013;8(2):239-51.