BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENT`S VIEWS FOR GENERAL APPROACHES COURSE IN PRE-SCHOOL MUSIC EDUCATION

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 73 - 81, 01.02.2013

Öz

With this research study, it was aimed to determine the state of the use of Contemporary Turkish Flute Works at Fine Arts and Sports Pre-school music education has an important role to contribute children`s mental, physical, emotional, social, psycho-motor and language development. This education is given under the name general approach course in Music Education Departments at the eighth semester in pre-school music education. For the purpose of this study, opinions were taken about pre-school music education from the students who take this general approaches courses in Department of Music Education in pre-school music education. This research was descriptive and conducted due diligence. Participants of the study is fourth grade 28 students which are studying in Nigde University, Department of Music Education. In this study, a semi-structured interview form was used for data collection. At the end of the research, students; cares about pre-school music education has emerged.

Kaynakça

  • Ekiz, D., (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. 1.Basım, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eskioğlu, I., (2003). Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri. Cumhuriyetin 80. Yılında Müzik Sempozyumu Bildirileri, s.116-123, Malatya. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/IEskioglu_1.html (Erişim Tarihi:01.09.09.2012).
  • MEB, (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Müzik Etkinlikleri 2, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Şen, Y., (2006). Okul öncesi Dönemde Çocuğun Gelişiminde Müziğin Önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, s:337-343.
  • Ürfioğlu, A., (1984). Okul Öncesi Döneminde Müziğin Gelişimi ve Önemi.I. Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu Bildirileri, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No: Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık. YÖK, Müzik Öğretmenliği Lisans Programı, http://www.yok.gov.tr/component/option,com_docman/task,cat_view/ gid,134/Itemid,88/(Erişim Tarihi: 05.08.2012).

OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 73 - 81, 01.02.2013

Öz

Okul öncesi müzik eğitimi, çocukların zihinsel, bedensel, duygusal, sosyal, psiko-motor ve dil gelişimlerine katkıda bulunması yönünde önemli bir yere sahiptir. Bu eğitim Müzik Öğretmenliği Bölümleri`nde sekizinci yarıyılda `okul öncesi müzik eğitiminde genel yaklaşımlar` dersi adı altında verilmektedir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Müzik Öğretmenliği Bölümü`nde bu dersi alan öğrencilerin, okul öncesi müzik eğitimine yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırma, betimsel olup durum tespiti yapılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını, Niğde Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü`nde IV. sınıfta okuyan 28 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin okul öncesi müzik eğitimini önemsedikleri ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Ekiz, D., (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. 1.Basım, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eskioğlu, I., (2003). Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri. Cumhuriyetin 80. Yılında Müzik Sempozyumu Bildirileri, s.116-123, Malatya. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/IEskioglu_1.html (Erişim Tarihi:01.09.09.2012).
  • MEB, (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Müzik Etkinlikleri 2, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Şen, Y., (2006). Okul öncesi Dönemde Çocuğun Gelişiminde Müziğin Önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, s:337-343.
  • Ürfioğlu, A., (1984). Okul Öncesi Döneminde Müziğin Gelişimi ve Önemi.I. Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu Bildirileri, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No: Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık. YÖK, Müzik Öğretmenliği Lisans Programı, http://www.yok.gov.tr/component/option,com_docman/task,cat_view/ gid,134/Itemid,88/(Erişim Tarihi: 05.08.2012).
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Hazan Kurtaslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurtaslan, H. (2013). OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts, 8(1), 73-81. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Kurtaslan H. OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. Şubat 2013;8(1):73-81. doi:10.12739/10.12739
Chicago Kurtaslan, Hazan. “OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 8, sy. 1 (Şubat 2013): 73-81. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Kurtaslan H (01 Şubat 2013) OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts 8 1 73–81.
IEEE H. Kurtaslan, “OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”, Fine Arts, c. 8, sy. 1, ss. 73–81, 2013, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Kurtaslan, Hazan. “OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 8/1 (Şubat 2013), 73-81. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Kurtaslan H. OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2013;8:73–81.
MLA Kurtaslan, Hazan. “OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts, c. 8, sy. 1, 2013, ss. 73-81, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Kurtaslan H. OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİNDE GENEL YAKLAŞIMLAR DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2013;8(1):73-81.