BibTex RIS Kaynak Göster

FACTORS AFFECTING THE ACHIEVEMENT IN PIANO EDUCATION

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 103 - 114, 01.02.2013

Öz

There are many factors affecting piano performance and achievements of the students during piano education. To identify the problems and develop solutions is important. The purpose of this study is to determine the positive or negative factors affecting piano education and to develop proposals for the solution to determine. For the purpose of this study, the factors affecting piano training discussed under three main headings that technical-physical, psychological and cognitive factors. The recommendations have been presented for three main headings that have been identified to achive success in piano education.

Kaynakça

  • Artaç, A., (1999). G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümünde, Öğrencilerin Piyano Eğitimlerine Geç Yaşta Başlamalarından Dolayı Karşılaştıkları Psikolojik ve Teknik Problemler İle Çözüm Önerileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Askerova, S., (2002). Konservatuar Müzik Eğitiminin Bilimsel ve Eğitsel Temelleri, Afyon, ss.64.
  • Aydıner, M., (2004). Piyano Eğitimi Sürecinde Karşılaşılabilen Fiziksel Rahatsızlıkları Önleyebilmek İçin Alınabilecek Önlemler Konusunda Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi ABD Piyano Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirileri, SDÜ BEF Müzik Eğitimi ABD, Isparta.
  • Ercan, N. ve Ekinci, H., (2000). Piyano Eğitimine Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Başlayan Öğrencilerin 1. Yıl Piyano Öğretim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi,” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, Ankara.
  • Erden, M. ve Akman, Y., (1995). Eğitim Psikolojisi, GelişimÖğrenme-Öğretme, Ankara.
  • Fenmen, M., (1991). Müzikçinin El Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, ss.26.
  • Fink, S., (1992). Mastering Piano Technique. Portland, Oregon: Amadeus Pres, ss.4.
  • Kabay, Ç., (2003). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Mezunlarının Diğer Lise Mezunlarına Göre, Üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Resim-İş Eğitimi Ana Sanat Dalı Programlarına Girişteki Başarı Durumları, Yüksek Lisans Tezi, Sivas.
  • Kamacıoğlu, F., (1996). 1. Ulusal AGSL Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bursa.
  • Kılıç, I., (2003). G.Ü.G.E.F. İnönü ve Niğde Üniversitelerinin Müzik Eğitimi ABD’de Öğrenim Gören Birinci Sınıf Öğrencilerinin Piyano Eğitimlerinde Başarılarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüşleri, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya.
  • Kıvrak, İ., (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Piyano Eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya, ss.10.
  • Pamir, L., (1995). Çağdaş Piyano Eğitimi, İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları, No:2.
  • Say, A., (1992). Müzik Ansiklopedisi, Başkent Yayınevi, Ankara. Şen, S.B., (1999). Piyano Tekniğinin Biyomekanik Temeli, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Topses, G., (1992). Eğitim Sürecinde İnsan ve Psikolojisi, Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
  • Tufan, S., (1997). Grup Piyano Eğitimi, AGSL Sempozyumunda Sunulan Bildiri, Mavi Nota Dergisi, Trabzon.
  • Yağışan, N., (2002). Keman Çalmada Etkin Bedensel Yapıların Hareket Analizi ve Fiziksel-Motorik Özelliklerin Geliştirilmesinin Öğrencinin Çalma Performansına Yansıması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 103 - 114, 01.02.2013

Öz

Piyano eğitimi sürecinde öğrencilerin piyano çalma performansını ve başarılarını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerin saptanması ve bunlara yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi önem taşımaktadır. Bu nedenle, piyano eğitimini olumlu ya da olumsuz etkileyen faktörlerin saptanması ve bu faktörlere yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, piyano eğitimini etkileyen faktörler, teknik-fiziksel, psikolojik ve bilişsel faktörler olmak üzere üç ana başlık altında irdelenmiştir. Piyano eğitiminde başarının sağlanabilmesi için saptanan üç ana faktöre yönelik çözüm önerileri sıralanmıştır.

Kaynakça

  • Artaç, A., (1999). G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümünde, Öğrencilerin Piyano Eğitimlerine Geç Yaşta Başlamalarından Dolayı Karşılaştıkları Psikolojik ve Teknik Problemler İle Çözüm Önerileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Askerova, S., (2002). Konservatuar Müzik Eğitiminin Bilimsel ve Eğitsel Temelleri, Afyon, ss.64.
  • Aydıner, M., (2004). Piyano Eğitimi Sürecinde Karşılaşılabilen Fiziksel Rahatsızlıkları Önleyebilmek İçin Alınabilecek Önlemler Konusunda Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi ABD Piyano Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirileri, SDÜ BEF Müzik Eğitimi ABD, Isparta.
  • Ercan, N. ve Ekinci, H., (2000). Piyano Eğitimine Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Başlayan Öğrencilerin 1. Yıl Piyano Öğretim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi,” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, Ankara.
  • Erden, M. ve Akman, Y., (1995). Eğitim Psikolojisi, GelişimÖğrenme-Öğretme, Ankara.
  • Fenmen, M., (1991). Müzikçinin El Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, ss.26.
  • Fink, S., (1992). Mastering Piano Technique. Portland, Oregon: Amadeus Pres, ss.4.
  • Kabay, Ç., (2003). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Mezunlarının Diğer Lise Mezunlarına Göre, Üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Resim-İş Eğitimi Ana Sanat Dalı Programlarına Girişteki Başarı Durumları, Yüksek Lisans Tezi, Sivas.
  • Kamacıoğlu, F., (1996). 1. Ulusal AGSL Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bursa.
  • Kılıç, I., (2003). G.Ü.G.E.F. İnönü ve Niğde Üniversitelerinin Müzik Eğitimi ABD’de Öğrenim Gören Birinci Sınıf Öğrencilerinin Piyano Eğitimlerinde Başarılarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüşleri, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya.
  • Kıvrak, İ., (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Piyano Eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya, ss.10.
  • Pamir, L., (1995). Çağdaş Piyano Eğitimi, İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları, No:2.
  • Say, A., (1992). Müzik Ansiklopedisi, Başkent Yayınevi, Ankara. Şen, S.B., (1999). Piyano Tekniğinin Biyomekanik Temeli, İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Topses, G., (1992). Eğitim Sürecinde İnsan ve Psikolojisi, Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
  • Tufan, S., (1997). Grup Piyano Eğitimi, AGSL Sempozyumunda Sunulan Bildiri, Mavi Nota Dergisi, Trabzon.
  • Yağışan, N., (2002). Keman Çalmada Etkin Bedensel Yapıların Hareket Analizi ve Fiziksel-Motorik Özelliklerin Geliştirilmesinin Öğrencinin Çalma Performansına Yansıması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Elmas Gün Bu kişi benim

Gökay Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gün, E., & Yıldız, G. (2013). PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Fine Arts, 8(1), 103-114. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gün E, Yıldız G. PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Fine Arts. Şubat 2013;8(1):103-114. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gün, Elmas, ve Gökay Yıldız. “PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Fine Arts 8, sy. 1 (Şubat 2013): 103-14. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gün E, Yıldız G (01 Şubat 2013) PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Fine Arts 8 1 103–114.
IEEE E. Gün ve G. Yıldız, “PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER”, Fine Arts, c. 8, sy. 1, ss. 103–114, 2013, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gün, Elmas - Yıldız, Gökay. “PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Fine Arts 8/1 (Şubat 2013), 103-114. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gün E, Yıldız G. PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Fine Arts. 2013;8:103–114.
MLA Gün, Elmas ve Gökay Yıldız. “PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Fine Arts, c. 8, sy. 1, 2013, ss. 103-14, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gün E, Yıldız G. PİYANO EĞİTİMİNDE BAŞARIYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Fine Arts. 2013;8(1):103-14.