BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF MUSIC TEACHING SELF EFFICACY LEVELS OF PRESCHOOL TEACHERS

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 164 - 175, 01.02.2013

Öz

This study aims to investigate music teaching self-efficacy levels of preschool teachers. Study group of the study consisted of a total of 157 pre-school teachers working for public schools in the city center of Mersin. Two data collection instruments were used for the study. The first one was Personal Information Form for demographic and educational background information about the teachers. The second one was Music Teaching Self-Efficacy Scale developed by Özmenteş (2011). Descriptive statistics, t and ANOVA test was used to analyze the data. According to the findings of this study, it was found that there was significant difference according to genders (p.05). The results revealed that music teaching self-efficacy levels of preschool teachers are high.

Kaynakça

  • Afacan, Ş., (2008). Müzik öğretimi özyeterlilik ölçeği. Ahi
  • Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(1), 1–11. Bandura, A., (1997). Self-efficacy. The exercise of control. W.
  • H. Freeman and Company New York. Brandon, D.P., (2000). Self-Efficacy: Gender differences of prospective primary teachers in Bostwana. Research in Education. 64, 36–43.
  • Çevik, D.B., (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi
  • özyeterlik düzeylerinin incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168. Dere, Z., (2008). Ankara İl merkezindeki anasınıflarında görev yapan öğretmenlerin müzik eğitiminde yaşadıkları sorunların incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Ekici, G., (2006). Meslek lisesi öğretmenlerinin öğretmen öz yeterlik inançları üzerine bir araştırma. Eğitim
  • Araştırmaları, 6(24), 87-96. Ercan, S., (2007). Sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri ile fen bilgisi öz yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması (Uşak İli örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Göncü, İ., (2009). Okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan anasınıfı öğretmenleri ile müzik öğretmenlerinin müzik
  • çalışmalarına ilişkin tutum ve yeterliliklerinin karşılaştırılması. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül, OMÜ, Samsun. Göncü, İ., (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitiminin temel sorunları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (2), 355-362.
  • Graham, S., & Thornley, C., (2000). Connecting classrooms in preservice education:conversations for learning. Asia-Pacific
  • Journal of Teacher Education, 28(3). Gür, G., Çakıroğlu, J., Aydın, Y.Ç., (2012). Sınıf, Fen ve Matematik Öğretmenlerinin Özyeterliklerini Yordayan
  • Değişkenlerin İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 37(166):68-76. Jegede, O. ve Taplin, M., (2000). Trainee teachers‟ perception of their knowledge about expert teaching. Educational Research, 42 (3), 287–308.
  • Kaptan, S., (1995). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler, Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karasar, N., (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Korkut, K., Babaoğlan, E., (2012). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8 (16), 269-282.
  • Kurtuldu, M.K. ve Çiftçi, E., (2010). Müzik Öğretmeni
  • Adaylarının Mesleki Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,19,60-73 Malkoç, T. ve Ceylan, F., (2011). Okulöncesi dönem işitme engelli çocukların müzik eğitimi etkinliklerinde dikkat eksikliğini geliştirme becerisine ait inceleme, 2nd
  • International Conference on New Trends in Education and Their Implications 27-29 Nisan, Antalya. Özdemir, S.M., (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Educational Administration: Theory and Practice, 54, 277-306.
  • Özkut, B. ve Kaya, S.Ö., (2012). İlköğretim okullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin lisans döneminde aldıkları müzik eğitiminin mesleki yaşantılarına olan etkilerinin incelenmesi, International Journal of New Trends in Arts, Sports
  • & Science Education, 1 (1), 167-179. Özmenteş, S., (2011). Müzik öğretimine yönelik özyeterlik
  • ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of educational and instructional studies in the world, 1(1), 30-36, internetten 02012 tarihinde http://www.wjeis.org adresinden alınmıştır.
  • Saracaloğlu, A.S., Karasakaloğlu, N. ve Gencel, İ.E., (2010).
  • Türkçe öğretmenlerinin özyeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi, Electronic Journal of Social Sciences, 9(33), 265-283. Temiz, E., (2006). Okulöncesi dönemde müzik eğitimi; yaşanan problemler ve çözüm önerileri. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Tschannen-Moran, M. and Woolfolk-Hoy, A., (2001). Teacher
  • Efficacy: Capturing an elusive concept. Teaching and Teacher Education, 17, 783. Tufan, S., (2006). Okulöncesi müzik öğretmeni profili. Ulusal
  • Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26- 28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli. Üredi, I. ve Üredi L., (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının
  • Cinsiyetlerine, Bulundukları Sınıflara ve Başarı Düzeylerin Göre Fen Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarını Karşılaştırılması, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:1 Sayı:2 http//www.yeditepe.edu.tr. Üstüner, M., Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N., (2009).
  • Ortaöğretim öğretmenlerinin öz-yeterlik algıları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 9, Sayı. 17, ss:1Vannatta-Hall, J.E., (2010). Music education in early childhood teacher education: the impact of a music methods course on preservıce teachers‟ perceived confidence and competence to teach music:Unpublished Ph.Dissertation, University of Illinois, https://www.ideals.illinois.edu/bitstream/handle/2142/16854/1 internet adresinden 11.08.2012 tarihinde alınmıştır.
  • Yılmaz, M., Köseoğlu, P., Gerçek, C. ve Soran, H., (2004).
  • Öğretmen öz-yeterlik inancı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 58, http://yayim.meb.gov.tr./dergiler/sayi58/yilmazkoseoglu.htm internet adresinden 29.11.2012 tarihinde alınmıştır.

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 1, 164 - 175, 01.02.2013

Öz

Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik özyeterlik düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Mersin ilinde Milli Eğitime bağlı ilköğretim okulları, bağımsız anaokulları ve özel anaokullarında görev yapan 157 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu ve Özmenteş (2011) tarafından geliştirilen Müzik Öğretimine Yönelik Özyeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel istatistikler, t testi ve ANOVA testi yapılarak analiz edilmiştir. Yapılan t testi sonucu öğretmenlerin cinsiyetlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık (p.05). Araştırma sonucuna göre okul öncesi öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik özyeterlik düzeylerinin yüksek olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Afacan, Ş., (2008). Müzik öğretimi özyeterlilik ölçeği. Ahi
  • Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(1), 1–11. Bandura, A., (1997). Self-efficacy. The exercise of control. W.
  • H. Freeman and Company New York. Brandon, D.P., (2000). Self-Efficacy: Gender differences of prospective primary teachers in Bostwana. Research in Education. 64, 36–43.
  • Çevik, D.B., (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi
  • özyeterlik düzeylerinin incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168. Dere, Z., (2008). Ankara İl merkezindeki anasınıflarında görev yapan öğretmenlerin müzik eğitiminde yaşadıkları sorunların incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Ekici, G., (2006). Meslek lisesi öğretmenlerinin öğretmen öz yeterlik inançları üzerine bir araştırma. Eğitim
  • Araştırmaları, 6(24), 87-96. Ercan, S., (2007). Sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri ile fen bilgisi öz yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması (Uşak İli örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Göncü, İ., (2009). Okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan anasınıfı öğretmenleri ile müzik öğretmenlerinin müzik
  • çalışmalarına ilişkin tutum ve yeterliliklerinin karşılaştırılması. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül, OMÜ, Samsun. Göncü, İ., (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitiminin temel sorunları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (2), 355-362.
  • Graham, S., & Thornley, C., (2000). Connecting classrooms in preservice education:conversations for learning. Asia-Pacific
  • Journal of Teacher Education, 28(3). Gür, G., Çakıroğlu, J., Aydın, Y.Ç., (2012). Sınıf, Fen ve Matematik Öğretmenlerinin Özyeterliklerini Yordayan
  • Değişkenlerin İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 37(166):68-76. Jegede, O. ve Taplin, M., (2000). Trainee teachers‟ perception of their knowledge about expert teaching. Educational Research, 42 (3), 287–308.
  • Kaptan, S., (1995). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler, Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karasar, N., (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Korkut, K., Babaoğlan, E., (2012). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8 (16), 269-282.
  • Kurtuldu, M.K. ve Çiftçi, E., (2010). Müzik Öğretmeni
  • Adaylarının Mesleki Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,19,60-73 Malkoç, T. ve Ceylan, F., (2011). Okulöncesi dönem işitme engelli çocukların müzik eğitimi etkinliklerinde dikkat eksikliğini geliştirme becerisine ait inceleme, 2nd
  • International Conference on New Trends in Education and Their Implications 27-29 Nisan, Antalya. Özdemir, S.M., (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Educational Administration: Theory and Practice, 54, 277-306.
  • Özkut, B. ve Kaya, S.Ö., (2012). İlköğretim okullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin lisans döneminde aldıkları müzik eğitiminin mesleki yaşantılarına olan etkilerinin incelenmesi, International Journal of New Trends in Arts, Sports
  • & Science Education, 1 (1), 167-179. Özmenteş, S., (2011). Müzik öğretimine yönelik özyeterlik
  • ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of educational and instructional studies in the world, 1(1), 30-36, internetten 02012 tarihinde http://www.wjeis.org adresinden alınmıştır.
  • Saracaloğlu, A.S., Karasakaloğlu, N. ve Gencel, İ.E., (2010).
  • Türkçe öğretmenlerinin özyeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi, Electronic Journal of Social Sciences, 9(33), 265-283. Temiz, E., (2006). Okulöncesi dönemde müzik eğitimi; yaşanan problemler ve çözüm önerileri. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Tschannen-Moran, M. and Woolfolk-Hoy, A., (2001). Teacher
  • Efficacy: Capturing an elusive concept. Teaching and Teacher Education, 17, 783. Tufan, S., (2006). Okulöncesi müzik öğretmeni profili. Ulusal
  • Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26- 28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli. Üredi, I. ve Üredi L., (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının
  • Cinsiyetlerine, Bulundukları Sınıflara ve Başarı Düzeylerin Göre Fen Öğretimine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarını Karşılaştırılması, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:1 Sayı:2 http//www.yeditepe.edu.tr. Üstüner, M., Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N., (2009).
  • Ortaöğretim öğretmenlerinin öz-yeterlik algıları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 9, Sayı. 17, ss:1Vannatta-Hall, J.E., (2010). Music education in early childhood teacher education: the impact of a music methods course on preservıce teachers‟ perceived confidence and competence to teach music:Unpublished Ph.Dissertation, University of Illinois, https://www.ideals.illinois.edu/bitstream/handle/2142/16854/1 internet adresinden 11.08.2012 tarihinde alınmıştır.
  • Yılmaz, M., Köseoğlu, P., Gerçek, C. ve Soran, H., (2004).
  • Öğretmen öz-yeterlik inancı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 58, http://yayim.meb.gov.tr./dergiler/sayi58/yilmazkoseoglu.htm internet adresinden 29.11.2012 tarihinde alınmıştır.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Şehriban Koca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koca, Ş. (2013). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts, 8(1), 164-175. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Koca Ş. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts. Şubat 2013;8(1):164-175. doi:10.12739/10.12739
Chicago Koca, Şehriban. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Fine Arts 8, sy. 1 (Şubat 2013): 164-75. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Koca Ş (01 Şubat 2013) OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts 8 1 164–175.
IEEE Ş. Koca, “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, Fine Arts, c. 8, sy. 1, ss. 164–175, 2013, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Koca, Şehriban. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Fine Arts 8/1 (Şubat 2013), 164-175. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Koca Ş. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2013;8:164–175.
MLA Koca, Şehriban. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Fine Arts, c. 8, sy. 1, 2013, ss. 164-75, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Koca Ş. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2013;8(1):164-75.