BibTex RIS Kaynak Göster

SCALE STUDY OF MUSIC EDUCATION PROFESSİONAL QUALIFICATION

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 334 - 346, 01.05.2012

Öz

In this study, to measure the competencies of music teachers with professional development of a reliable and valid measurement instrument aimed. In this context, dimensions of music education music teachers was established propositions to measure the perceptions of professional competence. he 5-point Likert-type scale consisting of 52 items, in 2011-2012 105 music teachers who are working in the provinces of Ankara and Denizli applied. Acquired datum are analyzed with SPSS programme. Factor analysis of the "Music Teachers` Professional Competencies Scale" of the Cronbach Alpha reliability coefficient is calculated as 0.97.

MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 334 - 346, 01.05.2012

Öz

Bu çalışma ile müzik öğretmenlerinin mesleki açıdan yeterliklerinin ölçülmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, müzik eğitimi boyutlarında müzik öğretmenlerinin mesleki yeterlik algılarını ölçmeye yönelik önermeler oluşturulmuştur. 40 maddeden oluşan ve 5'li Likert tipinde hazırlanan ölçek, 2011-2012 yılında Ankara ve Denizli illerinde görev yapmakta olan 105 müzik öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS programı ile analiz edilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda “Müzik Öğretmenleri Mesleki Yeterlikleri Ölçeği” nin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.97 olarak hesaplanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Efe Akbulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akbulut, E. (2012). MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI. Fine Arts, 7(4), 334-346. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Akbulut E. MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI. Fine Arts. Mayıs 2012;7(4):334-346. doi:10.12739/10.12739
Chicago Akbulut, Efe. “MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI”. Fine Arts 7, sy. 4 (Mayıs 2012): 334-46. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Akbulut E (01 Mayıs 2012) MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI. Fine Arts 7 4 334–346.
IEEE E. Akbulut, “MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI”, Fine Arts, c. 7, sy. 4, ss. 334–346, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Akbulut, Efe. “MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI”. Fine Arts 7/4 (Mayıs 2012), 334-346. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Akbulut E. MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI. Fine Arts. 2012;7:334–346.
MLA Akbulut, Efe. “MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI”. Fine Arts, c. 7, sy. 4, 2012, ss. 334-46, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Akbulut E. MÜZİK ÖĞRETMENLERİ MESLEKİ YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI. Fine Arts. 2012;7(4):334-46.