BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluating Fine Arts Students' Awareness Towards Service Learning Course

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 405 - 417, 01.05.2012

Öz

Developing the awareness of Service Learning is an important dimension of educational process. The applications of service learning (SL) has been integrated in Turkish educational system in the decay. The majority of the universities in Turkey have recognized their role to provide service in the society and to improve their welfare. Therefore, Service Learning has taken its place as a course in the universities programs. At educational faculties, SL course has given in the programs for six years and aims to provide an understanding to the prospective teachers towards the problems of society, and courage them to define and produce projects in order to solve problems in the area. In this study, Music and Art students' awareness were evaluated at the Fine Arts Education Department towards the course SL. The population of the study represents the Departments of Fine Arts. The sample was chosen from Necmettin Erbakan University (NEU), Ahmet Keleşoğlu (AK) Educational Faculty. The total of 67 students took part in the survey from Music Education and Art Education departments. The study is based on quantitative research method and questionnaire was used as a data collecting instrument, which was developed by researchers. The significant differences were found in Music and Art students' awareness level towards course SL.

GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 4, 405 - 417, 01.05.2012

Öz

Eğitim Fakültelerinin programlarında son altı yıldır yer verilen THU dersinin amacı, öğretmen adylarının toplum sorunlarına karşı duyarlı olmalarını ve belirledikleri sorunlara karşı proje üretip, ürettikleri projeleri uygulamalarını sağlamaktır. Bu araştırmada GSB öğrencilerinin THU dersine yönelik tutumları araştırılmıştır. Araştırma nicel araştırma yönetemine dayalı olup, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket kulanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Müzik öğretmenliği ve Resim-iş öğretmenliği öğrencilei arasında THU dersine yönelik farkındalık düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Zafer Kurtaslan Bu kişi benim

Nurtuğ Barışeri Bu kişi benim

Sema Sevinç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kurtaslan, Z., Barışeri, N., & Sevinç, S. (2012). GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts, 7(4), 405-417. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Kurtaslan Z, Barışeri N, Sevinç S. GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. Mayıs 2012;7(4):405-417. doi:10.12739/10.12739
Chicago Kurtaslan, Zafer, Nurtuğ Barışeri, ve Sema Sevinç. “GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts 7, sy. 4 (Mayıs 2012): 405-17. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Kurtaslan Z, Barışeri N, Sevinç S (01 Mayıs 2012) GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts 7 4 405–417.
IEEE Z. Kurtaslan, N. Barışeri, ve S. Sevinç, “GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Fine Arts, c. 7, sy. 4, ss. 405–417, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Kurtaslan, Zafer vd. “GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts 7/4 (Mayıs 2012), 405-417. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Kurtaslan Z, Barışeri N, Sevinç S. GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. 2012;7:405–417.
MLA Kurtaslan, Zafer vd. “GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts, c. 7, sy. 4, 2012, ss. 405-17, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Kurtaslan Z, Barışeri N, Sevinç S. GÜZEL SANATLAR BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNE YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. 2012;7(4):405-17.