Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FORMS OF STRUCTURINGS IN MUSIC TEACHER TRAINING (SAMPLES FROM TURKEY, AUSTRIA, FINLAND, DENMARK AND TEXAS)

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 235 - 245, 01.04.2012

Öz

The purpose of this study is to investigate the samples of music teacher training structuring in Turkey, Europe and ABD by the variety of the music teachers that have been graduated. In this descriptive research, scanning model and documantary technique has been used. The official web sites of the universities and literature has been used for data source. The sample countries have been selected between developed countries as the music education. According to the results of this research, one type of music teacher have been trained in Turkey, two type of music teacher have been trained in Austria/Graz University (music education-vokal and music education-enstrument) and Finland/Lahti University and Lahti Polytechnic (General music education and early childhood music education). Two type of music teacher have been trained in Denmark/Royal Academy and Copenhagen University (general music education, speciality music education and general education integrated music) and Four ype of music teacher have been trained in Texas/Texas Tech University (band, choral, orchestra and keyboard).

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ)

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 235 - 245, 01.04.2012

Öz

Bu çalışma, Türkiye, Avrupa ve Amerika`daki müzik öğretmenliği eğitimi yapılanmalarını "yetiştirilen müzik öğretmeni çeşitliliği" bakımından incelemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama yöntemi ve döküman incelemesi tekniği kullanılan araştırmanın veri kaynaklarını, örnek olarak seçilen ülkelerdeki üniversitelerin resmi internet siteleri, kütüphanelerden ve internet kaynaklarından elde edilen bilgiler ve konuya ilişkin olarak daha önce yapılmış çalışmalar oluşturmaktadır. Örnek olarak belirlenen üniversiteler, müzik eğitimi yönünden gelişmiş olduğu düşünülen ve farklı müzik eğitimi yapılanmalarına sahip ülkeler arasından amaçlı örneklem yoluyla seçilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, Türkiye`de genel müzik eğitimine yönelik olmak üzere 1, Avusturya`da (Graz Üniversitesi) genel müzik eğitimi ve enstruman eğitimine yönelik 2, Finlandiya`da (Lahti Üniversitesi ve Lahti Politeknik) genel müzik eğitimi ve okulöncesi müzik eğitimine yönelik 2 tip müzik öğretmeni yetiştirilmektedir. Danimarka`da (Royal Müzik Akademisi ve Kopenhag Üniversitesi) müzik okullarına ve genel müzik eğitimine yönelik olmak üzere 2, ABD`de (Texas Teknoloji Üniversitesi) ise grup müziği, koro, orkestra ve piyano temel alanlarına yönelik 4 tip müzik öğretmeni yetiştirilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Elvan Gün Duru Bu kişi benim

H. Seval Köse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Duru, E. . G., & Köse, H. S. (2012). MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ). Fine Arts, 7(3), 235-245.
AMA Duru EG, Köse HS. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ). Fine Arts. Nisan 2012;7(3):235-245.
Chicago Duru, Elvan Gün, ve H. Seval Köse. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ)”. Fine Arts 7, sy. 3 (Nisan 2012): 235-45.
EndNote Duru EG, Köse HS (01 Nisan 2012) MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ). Fine Arts 7 3 235–245.
IEEE E. . G. Duru ve H. S. Köse, “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ)”, Fine Arts, c. 7, sy. 3, ss. 235–245, 2012.
ISNAD Duru, Elvan Gün - Köse, H. Seval. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ)”. Fine Arts 7/3 (Nisan 2012), 235-245.
JAMA Duru EG, Köse HS. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ). Fine Arts. 2012;7:235–245.
MLA Duru, Elvan Gün ve H. Seval Köse. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ)”. Fine Arts, c. 7, sy. 3, 2012, ss. 235-4.
Vancouver Duru EG, Köse HS. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİNDE YAPILANMA MODELLERİ (TÜRKİYE, AVUSTURYA, FİNLANDİYA, DANİMARKA VE TEXAS ÖRNEKLERİ). Fine Arts. 2012;7(3):235-4.