BibTex RIS Kaynak Göster

Cognitive Level Analysis On Musical Terms and Playing Techniques In Piano Education

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 246 - 257, 01.04.2012

Öz

Music is the language by which we express our feelings and thoughts. To be able to use the language of music more effectively, we use a variety of musical expressions. Playing techniques, nuances and tempo, the strengthening of musical expression, enrichment and deepening play adecisive role. main aim of this research is to measure students` piano techniques and cognitive levels of musical terms used in piano education in Music Education Department. To this end, the opinion of the expets in the field of the piano students` speed terms, speed variables and playing techniques of teh musical expression of nuance in terms of "Cognitive Level Survey" applied to it. The data obtained by researchers at teh frequency (f) and percentage (%) values are calculated and procssed and interpreted. As a result, its observed that students don`t have enough knowledge about tempo terms, tempo variables, nuance terms, musicality and playing techniques.

Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 246 - 257, 01.04.2012

Öz

Müzik duygu ve düşüncelerimizi anlattığımız bir dildir. Müzik dilinin daha etkili bir biçimde kullanılabilmesi için çeşitli müzikal ifadelerden yararlanılmaktadır. Çalma teknikleri, nüansler ve tempo, müzikal ifadenin güçlenmesinde, zenginleşmesinde ve derinleşmesinde önemli rol oynar. Bu araştırma, Müzik Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin, piyano derslerinde seslendirdikleri eserlerde yer alan çalma teknikleri ve müzikal terimlere yönelik bilişsel düzeylerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla öğrencilere, piyano alanındaki uzmanların görüşü alınarak hız terimleri, hız değişkenleri, nüans terimleri, müzikal ifade ve çalma tekniklerini içeren "Bilişsel Düzey Anketi" uygulanmıştır. Elde edilen veriler araştırmacıar tarafından frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanarak işlenmiş ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin hız terimleri, hız değişkenleri, nüans terimleri, müzikal ifade ve çalma tekniklerinin anlamlarını çoğunlukla yanlış bildikleri saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Elmas Gün Bu kişi benim

H. Seval Köse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gün, E., & Köse, H. S. (2012). Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi. Fine Arts, 7(3), 246-257. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gün E, Köse HS. Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi. Fine Arts. Nisan 2012;7(3):246-257. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gün, Elmas, ve H. Seval Köse. “Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler Ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi”. Fine Arts 7, sy. 3 (Nisan 2012): 246-57. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gün E, Köse HS (01 Nisan 2012) Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi. Fine Arts 7 3 246–257.
IEEE E. Gün ve H. S. Köse, “Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi”, Fine Arts, c. 7, sy. 3, ss. 246–257, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gün, Elmas - Köse, H. Seval. “Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler Ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi”. Fine Arts 7/3 (Nisan 2012), 246-257. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gün E, Köse HS. Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi. Fine Arts. 2012;7:246–257.
MLA Gün, Elmas ve H. Seval Köse. “Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler Ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi”. Fine Arts, c. 7, sy. 3, 2012, ss. 246-57, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gün E, Köse HS. Piyano Eğitiminde Müzikal Terimler ve Çalma Tekniklerine İlişkin Bilişsel Düzey Analizi. Fine Arts. 2012;7(3):246-57.